صادرات

سومین دوره شتابدهنده صادرات اصفهان با همکاری مرکز تجارت بین‌المللی برگزار می‌شود.

علی علامه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه شتابدهنده صادرات بردار در سال ۱۳۹۸ و با حضور وزیر وقت صمت در اتاق بازرگانی اصفهان افتتاح شد، اظهار کرد: فلسفه وجودی این شتابدهنده بر اساس خلاء احساس شده در حوزه فعالیت در بازارهای بین‌المللی و دور از دسترس بودن شغل صادرات برای جوانان طراحی شد.

وی افزود: در واقع این شتابدهنده به منظور تربیت‌ تیم‌های صادرکننده حرفه‌ای تشکیل شد. در همین راستا از سال ۹۸ تاکنون ۲ دوره پذیرش در این شتابدهنده برگزار شده و فراخوان دوره سوم آن هم به تازگی اعلام شده است. متقاضیان برای ثبت نام در سومین دوره این شتابدهنده می‌توانند با مراجعه به سایت شتابدهنده صادرات بردار تا ۲۲ بهمن نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سرپرست شتابدهنده صادرات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در دوره اول و دوم این شتابدهنده به تریب ۲۳ و ۱۵ تیم پذیرش شدند که فرآیند دوره اول اکنون به پایان رسیده و تیم‌های این دوره به عضویت باشگاه فارغ‌التحصیلان درآمده‌اند. صادرات تیم‌های شرکت کننده تاکنون از نظر وزنی حدود یک هزار تن و حتی اندکی بیشتر بوده است که شاید در نگاه اول زیاد نباشد اما با توجه به رنج سنی جوان و دهه هفتادی بودن اکثر اعضای تیم‌های حاضر در این شتابدهنده قابل توجه است. صادرات میوه، سنگ، شیرآلات صنعتی و محصولات ارگانیک از جمله محصولاتی است که توسط تیم‌های عضو این شتابدهنده انجام شده است.

علامه تصریح کرد: در فرآیند حضور در این شتابدهنده، افراد پس از پذیرش در یک دوره با ۹ ماهه با ۹ ایستگاه قرار می‌گیرند و طی این مدت تیم‌ها هر ۴ مرحله شتابدهی یعنی آموزش، منتورینگ، شبکه‌سازی و سرمایه‌گذاری را طی می‌کنند. در نهایت هم به عضویت باشگاه فارغ التحصیلان به منظور حفظ ارتباط تیم‌ها با اتاق بازرگانی پس از فارغ التحصیلی در می‌آیند. البته اصلی ترین خدمت ما حمایت معنوی و منتورینگ است اما در این بین حمایت‌های مالی محدودی هم از تیم‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین تفاوت دوره سوم با دوره‌های گذشته، همکاری شتابدهنده با ITC به عنوان حرفه‌ای‌ترین نهاد بین‌المللی فعال در حوزه تجارت است. در واقع فرآیند شتابدهی این سازمان در ایران از طریق شتابدهنده صادرات بردار انجام شود. بحث آموزش و منتورینگ با استفاده از ظرفیت این نهاد بین‌المللی طراحی شده و از منتورها و اساتید خبره استفاده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =