• ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
  • کد خبر: 2082
  • readingTime: ۲ دقیقه
سلامت

همایش ورزش و سلامت با عنوان سلامت برای همه به مناسبت روز جهانی سلامت در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، بزرگترین همایش ورزش و سلامت با عنوان سلامت برای همه به مناسبت روز جهانی سلامت با حضور بیش از ۵۰۰ نفر در محل اتاق بازرگانی اصفهان توسط هیات تنیس استان اصفهان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، هیات پرورش اندام و بدنسازی، هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان روز جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ برگزار شد.
در این همایش اساتید مطرح کشور در حوزه سلامت به سخنرانی پرداختند همچنین از کلیه شرکت کنندگان آزمایش های خون و سلامت و تست های غربالگری رایگان گرفته شد و در پایان به کلیه شرکت کنندگان گواهی معتبر حضور در سمینار اهدا شد.
حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: سرفصل های درسی باید به سمت آموزش صحیح فعالیت های فیزیکی و ارتقای سلامت پیش برود، اما متاسفانه میزان آموزش ورزش در مدارس و دانشگاه ها ناچیز است.
وی اضافه کرد: افزایش باور پذیری در بین فرزندان باعث رونق رشته های مختلف می شود و این موضوع اگرچه در گذشته کم بها بود، اما هم اکنون باید به طور جدی دنبال شود، زیرا دلیل اصلی بیشتر شدن بیماری ها سبک نادرست زندگی و فعالیت های محدود بدنی است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس، فرهنگ سازی را عامل اساسی روی آوری به ورزش ذکر کرد و ادامه داد: تشویق مردم به ورزش باید بر طبق برنامه‌های جامع و کامل از سوی متولیان حوزه سلامت و ورزش انجام گیرد
به گفته وی پیشرفت ورزش باید متناسب با موقعیت های مختلف صورت پذیرد به این معنا که ورزش مشتمل بر برنامه ها و زیرساخت ها متناسب با جمعیت یک منطقه افزایش پیدا کند تا بتواند شمار بیشتری از مردم را تحت پوشش قرار دهد.
عابدی با بیان اینکه ورزش راهی مطمئن برای پیشگیری و کنترل بیماری ها به شمار می رود، اظهارداشت: تغییر در سبک زندگی نیز یکی از ضروریات کنونی به شمار می‌رود و باید بیش از گذشته به آن بها داده شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم آموزش مستمر ورزش تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری ساده ترین حرکات نرمش و ورزش را نمی دانند و همین امر موجب بروز مشکلات فیزیکی به ویژه در بین نسل جوان می شود.
فرهاد رحیمی رئیس هیات تنیس استان اصفهان که به نوعی میزبان این همایش بود نیز گفت: افزایش برنامه های آموزشی و بویژه سمینارهای تخصصی می تواند به فراگیر شدن ورزش منجر شود.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت هرچه بیشتر هیات های ورزشی برای ارتقاء سطح علمی در بین ورزشکاران ادامه داد: هر اندازه بتوانیم عوامل و شاخص های علمی و تخصصی را در ورزش وارد کنیم میزان سلامت عمومی جامعه افزایش پیدا می کند و همین امر موجب موفقیت بیشتر ورزشکاران نیز خواهد شد.
رحیمی با بیان اینکه سلامتی مهمترین کارکرد ورزش به شمار می رود، گفت: تنها جنبه های قهرمانی نمی تواند عامل مناسبی حمایت از ورزش باشد و باید بیشتر به جنبه عمومی ورزش بها داد.
رئیس هیات تنیس استان اصفهان به آموزش فراگیر مردم اشاره کرد و افزود: این هیات قصد دارد برای فراگیری رشته تنیس برنامه‌های منسجمی را برای آموزش شهروندان داشته باشد.
همچنین داوود شیخ جبلی دبیر همایش 'سلامت برای همه' گفت: این رویداد ورزشی همزمان با روز جهانی و هفته سلامت با حضور فعالان حوزه سلامت، مربیان و ورزشکاران برگزار شد.
داوود شیخ جبلی هدف از برگزاری این همایش را افزایش سطح آگاهی عمومی درباره ورزش و جنبه های سلامت در این امر مهم یاد کرد.
وی با بیان اینکه بالغ بر 500 نفر در این همایش حضور یافتند، تصریح کرد: قصد داریم دبیرخانه دائمی باشگاه در اصفهان راه اندازی کنیم و چنین همایش هایی را می خواهیم بصورت مدون برگزار نمائیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =