بهرام شکوری

بهرام شکوری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران: از نظر آمار تولید فولاد در سال ۱۳۹۹ حدود 30 میلیون تن فولاد تولید شده است و هدف‏گذاری سال 1404 برابر با 55 میلیون تن مشخص شده که برای رسیدن به آن نیازمند رشد سالانه 20 درصدی هستیم.

بهرام شکوری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در گفتگو با خبرنگار ایراسین در رابطه با فولاد و کاربرد ورق‏‌های فولادی که در صنعت خودروسازی  و لوازم خانگی داخل کشور مورد استفاده قرار می‏‌گیرد، اظهار کرد: حقیقت امر این است که برندهای مختلف دنیا نیز از همین شیوه استفاده می‏‌کنند.
وی ادامه داد: در واقع برندهای مختلف جهانی ورق‌‏های فولادی را با قیمت‏‌های جهانی خریده و محصول خود را با کیفیت بالا تولید کرده و صادر هم می‌‏کنند که سود عایدی آن‌ها حتی بیشتر و به‌صرفه‌‏تر از شرکت‏‌های تولید کننده داخلی ماست.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: بنابراین این مساله یکی از دیگر معضلات کنونی کشور ما در عرصه تولید لوازم خانگی می‌‏باشد که بایستی حل و فصل شود.
شکوری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی میزان ذخایر سنگ آهن ایران برابر با 74/2 میلیارد تن با عیار متوسط 48 درصد می‏‌باشد، اظهار کرد: از نظر ذخایر جهانی رتبه 9 دنیا را به خود اختصاص داده‌‏ایم.
وی افزود: از نظر آمار تولید فولاد در سال ۱۳۹۹ حدود 30 میلیون تن فولاد تولید شده است و هدف‏‌گذاری سال ۱۴۰۴ برابر با ۵۵ میلیون تن مشخص شده که برای رسیدن به آن نیازمند رشد سالانه ۲۰ درصدی هستیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افزود: به‌طورکلی بررسی‌‏ها نشان می‌‏دهد که از هر یک تن فولاد تولید شده حدود 60 درصد آن در ساخت و ساز و احداث زیرساخت‏‌ها، 25 درصد در خودروسازی، 7 درصد در تجهیزات ماشین آلات صنعتی، 4 درصد در کشتی‏‌سازی، 2 درصد در لوازم خانگی و 2 درصد نیز در سایر موارد مورد استفاده قرار می‌‏گیرد.
شکوری ادامه داد: بنابراین به‌طورکلی حدود 27 درصد از هر تن فولاد تولید شده در صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی کاربرد دارد که در صورت دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404، حدود 14 میلیون تن آن، می‏تواند بر اساس نرم جهانی در زمینه خودروسازی و تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار گیرد.
وی در پایان گفت: لذا اعداد و ارقام مذکور بیانگر اهمیت ویژه توجه به تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن و فولاد در راستای ایجاد ارزش افزوده، تامین تقاضای صنایع پایین دستی از جمله صنایع لوازم خانگی و ایجاد اشتغال و خودکفایی در کشور می‏باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =