گیلانغرب

گیلانغرب با بیش از ۷۰ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور و ۹۰ درصد ذخایر استان کرمانشاه و همچنین ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۰۰هزار تن از نقاط غنی این ماده معدنی به شمار می‌رود و اکنون با حمایت‌های دولت مسیر برای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی این ماده معدنی هموار شده اما نیاز به تسریع دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، معادن و ذخایر قیر طبیعی در جهان اندک و در شمار کمی از کشورها واقع‌شده که ایران نیز یکی از همین معدود کشورها است که از هفت درصد ذخایر کشف‌شده معادن دنیا برخوردار است و این‌گونه این ماده طبیعی و یا به عبارتی این جواهر با ارزش را در دل خود دارد.

استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان نیز به‌واسطه موقعیت ژئوپولوتیکی خود دارای ذخایر و معادن قیر طبیعی هستند که ۹۰ درصد ذخایر قیر کرمانشاه در شهرستان گیلان غرب قرار دارد و می‌تواند بستری برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت باشد.

با حمایت‌های لازم از سوی مسئولان و دولتمردان و ایجاد کارخانه‌های فرآوری و رفع موانع لازم برای تولید، می‌توانیم شاهد تندتر شدن چرخه تولید معادن گیلانغرب، ایجاد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی و همچنین درخشش طلای سیاه در این منطقه باشیم.

صدور ۴۴ پروانه اکتشاف قیر در گیلانغرب

تاکنون ۴۴ پروانه اکتشاف معادن قیر در شهرستان گیلانغرب صادرشده است که به گفته سرپرست فرمانداری گیلانغرب ۲۸ مورد از این معادن با سرمایه‌گذاری ۵۰۰میلیارد ریالی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

طبق گفته مسئولان امر در سال‌های اخیر بنا به دلایل متعدد ۱۷واحد فعال در زمینه تولید قیر در گیلانغرب فعال است و ۱۴ واحد دیگر به دلایل مختلف نظیر اختلافات بین شرکا، اختلافات منابع طبیعی، مقرون‌به‌صرفه نبودن هزینه استخراج، عدم تخصص کافی و به‌روز برخی از معدن‌داران و وجود واسطه‌ها  به صورت نیمه فعال یا راکد مانده‌اند.                                   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =