واکسن کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شیفت شب واکسیناسیون تا ساعت ۲۳ در مراکز تجمیعی الزهرا و پل شهرستان دایر است و واکسیناسیون ۲۰۸ هزار دانشجو در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ظهر روز دوشنبه، کمال حیدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری که به صورت زنده از اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد: ذخیره واکسن کرونا در اصفهان تا دو هفته آینده تضمین شده است و چنانچه افراد با فراخوان پیامک مراجعه کنند ازدحام پیش نمی آید. با توجه به شیوع سوش های جدید کرونا در کشورهای همسایه، تنها راه پیشگیری، تسریع روند واکسیناسیون کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: چهار روز می شود که پیک پنجم به آهستگی شیب نزولی به خود گرفته است اما سویه دلتا به علت میزان سرایت بالا خانواده های بسیاری را درگیر کرده است.

وی با اشاره به احتمال درگیری موج ششم در آبان ماه، اضافه کرد: برای ایمنی جمعی در استان اصفهان نیاز است که ۷۰ درصد جامعه هدف که معادل ۷ میلیون نفر می شودT واکسن کرونا دریافت کنند که نیاز  به تزریق۵ میلیون دوز واکسن دیگر است که تاکنون ۲ میلیون نفر نسبت به کرونا واکسینه شده اند.

حیدری با اشاره به اینکه در هفت ماه گذشته ۲ میلیون دوز واکسن کرونا در استان اصفهان تزریق شده است، گفت: قرار است در یک ماه ونیم آینده ۵ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شود و با همراهی مردم و اقدام جهادی امیدواریم این مهم محقق شود.

وی بیان کرد: در موج اخیر کرونا ۷۹ درصد افرادی که فوت شده اند از ۱۲ درصد افرادی بودند که تمایل به دریافت واکسن کرونا نداشتند که این موضوع از اهمیت واکسیناسیون خبر می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و به ۷۴۰ هزار نفر هم هر دو دوز واکسن کرونا تزریق شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد شهروندان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در برخی از شهرستانهای استان اصفهان از مرز ۶۰ درصد گذشته است و بیشتر واکسن های تزریقی در استان اصفهان سینوفارم است و واکسن های آسترازنکا و برکت برای تزریق دوز دوم ادر نظر گرفته شده است. 

حیدری با تاکید بر اینکه دسترس ترین واکسن بهترین واکسن است، اظهار کرد: متولدین ۱۳۵۸ و ماقبل فراخوان شده اند که جمعیتی بالغ بر ۳۱۸ هزار نفر را شامل می شود و امیدواریم از هفته آینده متولدین سالهای ۵۹ و ۶۰ هم برای دریافت واکسن فراخوانده شوند.

وی افزود: تسریع روند واکسیناسیون کرونا از ۴۰ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر افزایش یافته است و امیدواریم این میزان به ۱۰۰ هزار دوز افزایش یابد و شهروندان نگران دریافت واکسن نباشند و شیفت شب مراکز واکسیناسیون هم فعال شده است تا با افزایش تعداد لاین واکسیناسیون کرونا به ۱۵۰ هزار دوز در روز افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم با همکاری ارتش پادگان ها را برای واکسیناسیون سربازان در نظر بگیریم و از سوی دیگر واکسیناسیون ۲۰۸ هزار دانشجو در استان اصفهان در حال پیشرفت است که امیدواریم تا پایان هفته تمام شود.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم برنامه ریزی شده است که در کنار سایر اقشار در یک ماه و نیم آینده نسبت به کرونا واکسینه می شوند.

حیدری ابراز کرد: قصد نداریم مراکز شبانه روزی واکسیناسیون در اصفهان دایر کنیم و افزایش لاین و شیفت شب تا ساعت ۲۳ کفایت می کند و مدیران شبکه های بهداشت در شهرستانهای استان اصفهان درباره شیفت شب تصمیم گیری خواهند کرد.

وی گفت: مرکز بیمارستان الزهرا و پل شهرستان تا ساعت ۲۳ آمادگی تزریق واکسن کرونا را دارند و شیفت شب در ۷ مراکز تجمیعی واکسیناسیون افزایش می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =