مفتول

میلگرد و مفتول به عنوان دو محصول نوردی در صنایع فولاد، این هفته را با روند روبه ثبات قیمتی و همچنین کاهش قیمت آغاز کردند.

به گزارش ایراسین، قیمت میلگرد در حوزه واردات خلیج فارس که طی هفته‌های گذشته از ثبات قیمتی برخوردار بود، در ابتدای این هفته نیز این روند ادامه دار بود و بهای هرتن میلگرد در عدد ۶۵۲ دلار بر هرتن ثابت باقی ماند.

در حوزه وارداتی جنوب شرق آسیا نیز همچون بازار وارادات خلیج فارس نرخ میلگرد با ثبات قیمتی همراه بود و تغییری در قیمت هفته گذشته میلگرد یعنی ۶۵۰ دلار برهرتن دیده نشد. این روند برای بازار صادراتی روسیه نیز حاکم بود و نرخ هرتن میلگرد در عدد ۷۶۰ دلار برهرتن ثابت ماند.

اما در این میان تنها بازار صادراتی ترکیه بود که شاهد کاهش ۲ دلاری قیمت میلگرد بود. به این شکل که نرخ میلگرد از ۷۱۵ دلار برهرتن به ۷۱۳ دلار بر هر تن کاهش یافت.

با نگاهی بر قیمت مفتول در بازارهای منطقه می بینیم که نرخ این محصول در بازار صادراتی اکراین با کاهش چشمگیری مواجه شد و از ۸۵۰ دلار به ۸۱۵ دلار بر هر تن رسید و ریزش قیمتی ۳۵ دلاری را تجربه کرد.

در بازار صادراتی ترکیه نیز شاهد ریزش قیمت مفتول بودیم؛ به این صورت که از ۸۲۰ دلار به ۸۱۵ دلار بر هر تن رسید و ۵ دلار ارزانتر شد. اما در بازار صادراتی چین ثبات قیمتی وجود داشت و نرخ مفتول در عدد ۸۶۰ دلار بر هر تن ثابت ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =