• ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
  • کد خبر: 17188
  • readingTime: ۱ دقیقه
شمش فولاد

ارزیابی فاکتورها و پیش بینی قیمت فولاد در ابتدای هفته جاری، حاکی از آن است که شمش فولاد در نوسان قیمتی قرار گرفته است.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در ابتدای هفته جاری با کمی نوسان همراه بود. به این شکل که بهای هرتن فولاد در بازار آسیا از ۷۲۳ دلار برهرتن سی اف آر به ۷۲۸ دلار رسید و افزایش قیمت داشت، اما در بازار ترکیه شاهد کاهش قیمت شمش فولاد بودیم و نرخ این محصول از ۶۶۷.۵ دلار به ۶۶۳ دلار بر هرتن سی اف آر رسید. همچنین در بازار داخلی چین نیز همچون بازار آسیا رشد قیمت بر بازار حاکم بود و بهای هرتن فولاد از ۷۱۲ دلار به ۷۲۲ دلار برهرتن رسید. در این میان تنها بازار دریای سیاه بود که نرخ فولاد تغییری نداشت و در قیمت  ۶۴۵ دلار برهرتن ثابت ماند.

در کنار شمش فولاد مشاهده می‌کنیم که نرخ میلگرد به عنوان یک محصول فولادی در بیشتر بازارهای منطقه بجز بازار صادراتی ترکیه با ثبات قیمتی همراه بود. به این صورت که در واردات حوزه خلیج فارس، حوزه وارداتی جنوب شرق آسیا و حوزه صادراتی روسیه به ترتیب در اعداد ۶۵۲ دلار، ۷۶۵ دلار و ۸۳۰ دلار بر هرتن قیمت‌گذاری شد و در بازار صادراتی ترکیه نیز با کاهش قیمت از ۷۴۰ دلار بر هرتن به ۷۳۰ دلار رسید.

قیمت مفتول نیز در ابتدای این هفته با ثبات همراه بود و تنها در بازار ترکیه بر خلاف میلگرد، این محصول رشد قیمتی را تجربه کرد. به این شکل که قیمت مفتول در بازار صادراتی ترکیه از ۸۰۵ دلار به ۸۲۰ دلار بر هرتن رسید، اما در بازارهای صادراتی چین و اکراین به ترتیب در اعداد ۸۳۰ دلار و ۸۷۰ دلار ثابت باقی ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =