مفتول

ارزیابی فاکتورها و پیش بینی قیمت برای فولاد و محصولات فولادی نشان می‌دهد که تقریبا ثبات بر بازار شمش فولاد، میلگرد و مفتول حاکم شده و قیمتها نسبت به هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده اند. البته باید اشاره شود که شمش فولاد در برخی بازارها رشد قیمتی را تجربه کرده است.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در ابتدای هفته جاری قیمت شمش فولاد با ثبات قیمتی و همچنین در برخی موارد با افزایش قیمت همراه بود. به این شکل که قیمت هرتن فولاد در بازار آسیا از ۷۱۳ دلار به ۷۲۳ دلار بر هر تن سی اف آر رسید و در بازار داخلی چین نیز با رشد قیمتی ۹ دلاری از ۷۰۳ دلار به ۷۱۲ دلار بر هر تن قیمت گذاری شد. اما در مقابل در بازارهای ترکیه و دریای سیاه به ترتیب قیمت هرتن فولاد در اعداد ۶۶۷.۵ دلار و ۶۴۵ دلار ثابت ماند.

درخصوص میلگرد و مفتول نیز به عنوان دو محصول جانبی فولاد یا حاصل از نورد، مشاهده می‌کنیم که ثبات قیمتی حاکم بوده است. به این شکل که برای میلگرد در بازارهای واردات حوزه خلیج فارس، بازار وارداتی جنوب شرق آسیا، بازار صادراتی ترکیه و صادراتی روسیه به ترتیب قیمتها در اعداد ۶۵۲ دلار، ۷۶۵ دلار، ۷۴۰ دلار و ۸۳۰ دلار برهرتن ثابت باقی مانده اند و تغییری در نرخ میلگرد در این بازارها نسبت به هفته گذشته دیده نمی‌شود.

برای مفتول نیز شرایط همچون میلگرد بوده و تغییر قیمتی در بازارهای منطقه دیده نمیشود. به این شکل که مفتول صادراتی اوکراین، چین و ترکیه به ترتیب ۸۷۰ دلار، ۸۳۰ دلار و ۸۰۵ دلار قیمت گذاری شده و تغییری در نرخ آنها نسبت به هفته گذشته وجود نداشته است.

گفته می‌شود یکی از دلایلی که منجر به ثبات قیمتی در بازاری همچون بازار ترکیه شده، تعطیلات مذهبی در این کشور و در حالت سکون ماندن بازار میلگرد و مفتول بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =