• ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
  • کد خبر: 15187
  • readingTime: ۱ دقیقه
مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

قیمت فولاد در ابتدای هفته جاری بازهم در بسیاری از بازارهای منطقه با کاهش قیمت همراه بود و تنها بازار داخلی چین بود که رشد قیمتی فولاد را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در ابتدای هفته (۴ژوئن- ۱۴خرداد) در بازار آسیا ۷۰۵ دلار بر هر تن سی اف آر بود که نسبت به هفته گذشته (۲۸ می- ۷ خرداد) با کاهش ۱۰ دلاری قیمت مواجه شد. (قیمت شمش دلار در ۲۸ می، ۷۱۵ دلار بر هر تن سی اف آر بوده است.) همچنین در بازار ترکیه نیز با کاهش ۵ دلاری از ۶۶۵ دلار بر هر تن سی اف آر به ۶۶۰ دلار برهرتن رسید و در بازار دریای سیاه نیز با افت ۱۰ دلاری، از ۶۵۰ دلار به ۶۴۰ دلار بر هر تن رسید.

اما همانگونه که اشاره شد، تنها بازار داخلی چین بود که در ابتدای این هفته شاهد رشد قیمت شمش فولاد بود و از ۶۵۴ دلار بر هرتن با رشد ۳۳ دلاری به ۶۸۷ دلار بر هرتن قیمت گذاری شد.

در کنار شمش فولاد به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک در صنعت که ماده اولیه تولید محصولات پایین دستی و نوردی به شمار می آید، میلگرد هم به مانند فولاد در بازارهای بین‌المللی با کاهش قیمت و در برخی موارد نیز با ثبات قیمتی همراه بود. به این صورت که در بازار وارداتی حوزه خلیج فارس قیمت این محصول در عدد ۶۵۲ دلار و در بازار صادراتی روسیه نیز به میزان ۶۶۰ دلار برهرتن ثابت ماند، اما در بازار وارداتی جنوب شرق آسیا با کاهش ۲۰ دلاری قیمت از ۸۰۰ دلار به ۷۸۰ دلار برهرتن رسید و در بازار صادراتی ترکیه نیز با افت ۳۰ دلاری از ۷۶۰ دلار به ۷۳۰ دلار قیمت گذاری شد.

در بازار مفتول نیز شاهد کاهش قیمت بودیم به این صورت که در بازار صادراتی اوکراین قیمت این محصول از ۸۹۵ دلار به ۸۸۵ دلار رسید و در بازار صادراتی چین نیز با افت ۲۰ دلاری از ۸۷۰ دلار به ۸۵۰ دلار برهرتن قیمت گذاشته شد. در این میان تنها بازار صادراتی ترکیه بود که با ثبات قیمتی برای مفتول همراه شد و بهای آن در ۸۲۵ دلاری که هفته پیش به ثبت رسیده بود؛ ثابت ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =