• ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 15013
  • readingTime: ۴ دقیقه
"جـهش تـولید 70 درصدی تـولید آلـومینیـوم"

صنعت آلومینیوم کشور در سال ۱۳۹۹ برخلاف سال‌های قبل از آن، رونق نسبتا مناسبی را در حوزه تولید محصولات پایین‌دستی آلومینیوم تجربه کرد.

به گزارش ایراسین، صنعت آلومینیوم کشور در سال ۱۳۹۹ برخلاف سال‌های قبل از آن، رونق نسبتا مناسبی را در حوزه تولید محصولات پایین‌دستی آلومینیوم تجربه کرد؛ چراکه تحریم‌ها از یک سو عمده تقاضای محصولات پایین‌دستی آلومینیوم را به سمت تولیدکنندگان داخلی سوق داد و از سوی دیگر، افزایش قابل توجه میزان تولید شمش آلومینیومی به عنوان ماده اولیه و افزایش عرضه آن در بورس کالا تعادل را به بازار داخلی بازگرداند و تقاضای مصرف‌کنندگان داخلی را به نوعی پاسخ داد. تولیدکنندگان محصولات پایین‌دستی صنعت آلومینیوم نیز به نوعی از این فرصت به نحو احسن استفاده کردند و میزان تولید خود را افزایش دادند. در همین راستا با محمد جعفری‌فرد، مدیرعامل شرکت آلومراد به گپ‌وگفت نشسته‌ایم. وی در رابطه با برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این شرکت می‌گوید که در همین سال با بررسی بازارهای صادراتی کشورهای همسایه قصد داریم محصولات تولید شده خود را صادرات کرده و همچنین می‌خواهیم محصولات جدیدی را به خطوط تولید شرکت آلومراد اضافه کنیم تـا هم تنوعی در تولید شکل بگیرد و هم از طرف دیگر، سهم خود را از بازار سیم و کابل کشور افزایش دهیم. متن کامل این این گفت‌گو را در ادامه خواهید خواند:

در ابتدا، توضیحاتی در خصوص تاریخچه فعالیت شرکت آلومراد بفرمایید.

شرکت آلومتک در سال ۱۳۵۶ به عنوان سهامدار عمده، شرکت آلومراد را به عنوان تولیدکننده خط راد آلومینیومی تاسیس کرد که تامین‌کننده ماده اولیه شرکت آلومتک نیز است. پس از آن، شرکت آلومراد در طی این سال‌ها، با گسترش فعالیت‌های خود، توانست سهم قابل توجهی از بازار را با احداث کوره ذوب و خط DC  و راه‌اندازی خط تولید راد آلیاژی در حوزه تولید بیلت‌های آلومینیومی، به خود اختصاص دهد.

تولید محصولات آلومراد به طور مشخص، به چه میزانی است؟

شرکت آلومراد دو محصول به صورت عمده تولید می‌کند که شامل راد خالص آلومینیومی و راد آلیاژی و همچنین بیلت‌های آلومینیومی و آلیاژی است. ظرفیت تولید راد آلومینیومی و آلیاژی در مجموع ۲۷ هزار تن در سال بوده و ظرفیت تولید انواع بیلت‌های آلومینیومی نیز ۱۰ هزار تن در سال برآورد شده است. کلیه شرکت‌های تولیدکننده سیم‌های هادی می‌توانند در زمره مشتریان شرکت آلومراد قرار گیرند. برنامه‌ای که برای گسترش سبد محصولات خود داریم این است که بتوانیم به سمت بازارهای هدف یا محصول نهایی پیشروی داشته باشیم. باید توجه داشت که بیلت‌های آلومینیومی مواد اولیه مورد نیـــاز برای پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی در کشور به شمار می‌رود؛ از این رو بنا داریم در مراحل بعدی پیشرفت، به سمت تولید پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی گام برداریم که در سال ۱۳۹۹ نیز در این جهت گام‌های مثبتی برداشته شده است.

در سال ۱۳۹۹، چه عملکردی در تولید و فروش محصولات خود به نمایش گذاشتید؟

در سال ۱۳۹۸ به طور کلی، حدود هشت هزار تن محصول تولید شده در این شرکت، به فروش رسید. این در حالی است در سال ۱۳۹۹ با همت و تلاشی که به همراه همکاران در این زمینه داشتیم، موفق شدیم میزان تولید را در شرکت به ۱۴ هزار تن افزایش دهیم. به این ترتیب، می‌توان ادعا کرد رکورد ۱۰ ساله تولید در شرکت آلومراد شکسته شد. لازم به ذکر بوده که همواره در این مجموعه تلاش بر این پایه استوار بوده است که با توجه به تجربیاتی که طی این ۵۰ سال به دست آورده‌ایم، کیفیت سرلوحه تولید محصولات قرار بگیرد. دلیل اثبات این ادعا نیز مشتریان محصولات هستند که اذعان دارند محصولات تولید شده در شرکت آلومراد از بهترین کیفیت در سطح کشور نسبت به سایر تولیدکنندگان برخوردار هستند.

سطح تکنولوژی خطوط تولید در چه وضعیت بوده و آیا به فکر به‌روزرسانی آن‌ها هستید؟

دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مستقر در خطوط تولید شرکت آلومراد، جزو جدیدترین و به‌روزترین دستگاه‌های تولیــــد راد در کشـــور محسوب می‌شوند؛ با توجه به این موضوع، در حوزه تولید راد نقاط ضعفی از جهت دارا بودن دستگاه مشاهده نمی‌شود اما با این حال برای بهبود کیفیت و کمیت تولید، در سال ۱۴۰۰ ماشین‌آلات جدیدی را به خطوط تولید کنونی شرکت آلومراد اضافه خواهیم کرد.

فرایندی که محصولات این شرکت برای به فروش رسیدن طی می‌کند، به چه نحوی است؟

همان‌گونه که ذکر شد، محصولات شرکت آلومراد در صنعت سیم و کابل مصرف می‌شود. مفتول آلومینیومی، مواد اولیه برای مصرف در شرکت‌های تولیدکننده هادی آلومینیومی است و برای عرضه این محصولات، معمولا از طریق مذاکره با شرکت‌های هدف، برای فروش اقدام می‌کنیم.

مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۴۰۰ که آلومراد در دستور کار خود قرار داده، چیست؟

همان‌طور که گفته شد، در حال بررسی و مطالعات پیرامون گسترش سبد محصولات خود هستیم که در این راستا در سال ۱۴۰۰ محصولات جدیدی را به تولیدات شرکت آلومراد اضافه خواهیم کرد. به طوری که محصولات جدید برای اولین بار در تاریخ این شرکت به تولید و فروش خواهند رسید. لازم به یادآوری است که در سال ۱۳۹۹، برای افزایش میزان تولیدات، یک دستگاه کوره ذوب جدید با ظرفیت ۴۰ تن در این شرکت وارد مدار تولید کردیم و در ادامه روند توسعه تولیدات، بنا داریم از ظرفیت این کوره به صورت کامل استفاده کنیم و محصولات نهایی خروجی از این کوره ذوب را در بازار عرضه کنیم. برای فروش صادارتی نیز با بررسی و مطالعه دقیق وضعیت و تقاضای بازار کشورهای اطراف، حتما این امر را در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار داده و میزان صادرات محصول خود را افزایش خواهیم داد.

سخن آخر...

در سال ۱۴۰۰، به شعارهایی که تا کنون سرلوحه کار شرکت آلومراد بوده است، پایبند بوده و سعی می‌کنیم تا ارزش‌هایی چون ارتقای فناوری، تنوع و گسترش محصولات، دستیابی به وفاداری مشتریان و جلب رضایت ذی‌نفعان تلاش کنیم و این مهم را به ثمر برسانیم.

منبع: فلزات آنلاین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =