• ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
  • کد خبر: 14672
  • readingTime: ۱ دقیقه
ضایعات قراضه آهن

قیمت قراضه به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت شمش فولاد و محصولات صنایع پایین دستی در ابتدای هفته جاری با رشد همراه شد.

به گزارش ایراسین، با وجود روند رو به کاهش قیمت در بازار شمش فولاد، اما می‌بینیم که قیمت قراضه در ۳ بازار اصلی خود با افزایش همراه شده است. به این شکل که قیمت قراضه وارداتی از امریکا با رشد ۷ دلاری از ۵۰۰ دلار هفته گذشته به ۵۰۷ دلار بر هر تن رسیده است. همچنین قراضه وارداتی از اروپا نیز با افزایش ۱۰ دلاری قیمت از ۴۹۷ دلار برهرتن به ۵۰۷ دلار رسید.

قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز با رشد ۱۰ دلاری قیمت از ۵۰۲ دلار به ۵۱۲ دلار برهرتن قیمت گذاری شد؛ در نتیجه می بینیم که رشد قیمتی قراضه همچون هفته پیش کماکان ادامه دار بوده است.

به گفته کارشناسان و فعالان عرصه فولاد، با توجه به کاهش قیمتی که در شمش فولاد مشاهده شده، ممکن است که خریداران نیز برای تهیه قراضه مدتی صبر کنند تا در نهایت تکلیف قیمت شمش فولاد نیز از سوی کشورهای بزرگ و مصرف کننده عمده آن مشخص شود.

زیرا در صورتی که قیمت شمش فولاد کاهش پیدا کند اما در مقابل قیمت مواد اولیه همچون قراضه همچنان روند روبه رشد قیمتی را در پیش بگیرد، ممکن است که ادامه روند تولید را برای تولیدکنندگان شمش فولاد با تردید همراه سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =