میلگرد

میلگرد به عنوان یکی از محصولات پایین دستی فولاد این روزها همچون شمش فولاد روزهای خوبی را سپری میکند. افزایش قیمت میلگرد و رسیدن به نرخ ۸۰۰ دلار در حوزه وارداتی جنوب شرق آسیا را میتوان یکی از اتفاقات مهم رخ داده برای این محصول در ابتدای هفته جاری دانست.

به گزارش ایراسین، بالا رفتن نرخ محصولات فولادی در بازارهای جهانی و منطقه ای می‌توان فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان این محصول در ایران دانست. چرا که می‌بینیم در ابتدای هفته جاری قیمت میلگرد در حوزه وارداتی خلیج فارس نسبت به هفته گذشته گرچه افزایش قیمت نداشته، اما با کاهش قیمت نیز روبرو نبوده و در قیمت ۶۵۲دلار برهرتن ثابت مانده است.

همچنین در حوزه وارداتی جنوب شرقی آسیا از ۷۴۰دلار در هفته گذشته به ۸۱۰دلار رسیده و با رشد ۷۰ دلاری همراه شده است. در بازار صادراتی ترکیه نیز با افزایش ۳۷دلاری از ۷۲۳ دلار به ۷۶۰دلار بر هرتن قیمتگذاری شده است. در کنار افزایش قیمت در این دوبازار یادشده می بینیم که در بازار صادراتی روسیه ثبات قیمتی وجود داشته و در رقم ۶۶۰ دلار باقیمانده است.

به گفته کارشناسان و فعالان این صنعت در ایران، قیمت صادراتی میلگرد ایرانی نیز طی دو هفته گذشته جهش قیمتی خوبی را پیش رو داشته است. البته گفته می‌شود که با پایان یافتن ماه رمضان و افزایش قیمتها موجب شده تا خریداران فعالیت خود را متوقف کنند.

به نظر می‌رسد با وجود پتانسیل مناسبی که در زمینه تولید محصولات پایین دستی فولاد به ویژه میلگرد در ایران وجود دارد، باید راهها برای انجام صادرات و افزایش میزان درآمدهای ارزی تسهیل شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =