شمش فولاد

نگاهی بر قیمت‌ها در ابتدای هفته جاری نشان می‌دهد که قیمت شمش فولاد همچنان روند صعودی را ادامه میدهد؛ چرا که می‌بینیم در بازارهای منطقه، نرخ فولاد به بالای ۷۰۰ دلار برهرتن رسیده است.

به گزارش ایراسین، در ابتدای هفته جاری نرخ شمش فولاد در بازار آسیا برابر با ۷۸۳دلار برهرتن سی اف آر بوده است که در مقایسه با هفته گذشته که ۷۰۵ دلار قیمت گذاری شده بود با رشد ۷۸دلاری همراه گشته است. همچنین در بازار ترکیه نیز از ۶۵۳ دلار به ۷۰۰ دلار برهرتن سی اف آر رسیده و رشد ۴۷ دلاری داشته است.

در بازار دریای سیاه نیز شاهد رشد قیمت فولاد بوده ایم. به این شکل که نرخ فولاد از ۶۵۳ دلار بر هر تن به ۷۳۵ دلار رسیده و رشد ۸۲ دلاری قیمتی داشته است.

قیمت شمش فولاد در بازار داخلی کشور چین که بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان است و سالانه بخش عمده ای تولید و مصرف فولاد جهان را به خود اختصاص می دهد نیز رشد قیمتی شمش فولاد در ابتدای هفته جاری قابل مشاهده است. چراکه بهای آن از ۷۰۸ دلار بر هرتن به ۷۷۷ دلار رسیده و رشد ۶۹ دلاری را تجربه کرده است.

به نظر می رسد افزایش قیمت شمش فولاد را که در بازارهای منطقه شاهد آن هستیم، فرصت مناسبی را پیش روی تولیدکنندگان فولاد در ایران قرار داده و با توجه به تغییر سیاستهای وزارت صمت و حمایت از صادرات، آینده روشنی پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد در ایران وجود دارد که باید نهایت استفاده را از آن برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =