• ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
  • کد خبر: 13218
  • readingTime: ۲ دقیقه
جنبشی در بازار شمش فولاد

قیمت شمش فولاد در ابتدای هفته جاری بازهم صعودی بود و با افزایش نرخ شمش فولاد در بازارهای مختلف جهانی روبرو شدیم. همچنین سنگ آهن با عیار ۶۵درصد نیز با رشد ۹ دلاری به قیمت ۲۱۳دلار برهرتن رسید.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در منطقه سی اف آر آسیا در ابتدای هفته جاری به میزان ۶۵۳دلار برهرتن قیمت‌گذاری شده بود که در مقایسه با هفته گذشته که رقم ۶۴۸دلار بوده با رشد ۵ دلاری قیمت همراه شده است. همچنین قیمت شمش فولاد در بازار دریای سیاه از ۵۷۸دلار به ۶۹۸دلار برهرتن رسیده است. البته نکته جالب در خصوص قیمت شمش فولاد، کاهش یافتن آن در بازار داخلی چین است که در ابتدای هفته جاری با کاهش ۹ دلاری از ۶۷۸دلار به ۶۶۹دلار رسیده است و در بازار ترکیه نیز بدون تغییر قیمت در نرخ ۶۰۸دلار برهرتن ثابت مانده است.

به گفته کارشناسان و صنعتگران فولادی یکی از دلایل افزایش قیمت شمش فولاد در منطقه CIS بالارفتن میزان تقاضا برای شمش از سوی چین و امریکای لاتین است. البته در کنار افزایش قیمت شمش در بازارهای CIS می بینیم که قیمت محصولات پایین دستی فولاد همچون میلگرد طی یک هفته گذشته ثابت مانده  و تغییر چندانی در قیمتها دیده نمی‌شود. چرا که نرخ میلگرد وارداتی در حوزه خلیج فارس و وارداتی جنوب شرق آسیا و صادراتی روسیه در ابتدای هفته جاری بدون تغییر مانده و به ترتیب ۶۵۷دلار،۶۹۸دلار و ۶۱۸دلار برهرتن باقی مانده است و تنها در بازار صادراتی ترکیه رشد ۲ دلاری قیمت داشته و از ۶۴۳دلاربرهرتن به ۶۴۵دلار رسیده است.

روند کاهشی قیمت قراضه

با توجه افزایش قیمت شمش فولاد در بازارهای جهانی، می بینیم که قیمت قراضه به عنوان یکی از مواد اولیه مهم و اثرگذار بر قیمت نهایی شمش فولاد، بهای این محصول با کاهش مواجه شده است به گونه ای که قیمت قراضه وارداتی از امریکا در ابتدای هفته جاری با کاهش منفی ۰.۴درصدی از ۴۳۰.۸دلار به ۴۳۰.۴دلار رسیده است؛ همچنین قراضه وارداتی از اروپا نیز با کاهش ۵ دلاری از ۴۲۹دلار هفته گذشته به ۴۲۴دلار رسیده و قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز با کاهش ۴دلاری قیمت از ۴۳۲دلار به ۴۲۸دلار بر هرتن ثبت شده است.

قیمت سنگ آهن به بالای ۲۰۰دلار رسید

بر خلاف کاهش قیمت قراضه به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر نرخ شمش فولاد، مشاهده می‌کنیم که در ابتدای هفته جاری قیمت سنگ‌آهن با عیار ۶۲درصد و ۶۵درصد با رشد قیمتی همراه شده است و به ترتیب با رشد ۳دلاری و ۹ دلاری به ۱۷۴ دلار و ۲۱۳دلار برهرتن رسید؛ اما سنگ آهن با عیار ۵۸درصد بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته در قیمت ۱۵۶دلار برهرتن باقی ماند.

همچنین قیمت زغال‌سنگ نیز طی یک هفته گذشته با رشد منفی ۱.۵دلاری از ۱۱۵.۵دلار به ۱۱۴دلار برهرتن رسید و گفته می شود که این کاهش قیمت به دلیل کم شدن میزان تقاضا برای از طرف خریداران این ماده معدنی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =