• ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
  • کد خبر: 11393
  • readingTime: ۱ دقیقه
استقلال-الاهلی عربستان

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم های استقلال و فولاد باید در عربستان به مصاف حریفان خود بروند.

به گزارش ایراسین به نقل از "ورزش سه"، ای اف سی اعلام کرد که سه کشور امارات، عربستان و هند میزبانان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود و نکته جالب این است که کشور عربستان میزبانی سه گروه را برعهده گرفته تا سه تیم الاهلی، الهلال و النصر در ورزشگاه های خانگی به مصاف رقبا بروند.

این در حالی است که در دو گروه از این سه گروه، تیم هایی از ایران نیز حضور دارند. استقلال در گروه دوم با الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه همگروه است و حالا باید در جده و استادیوم اختصاصی الاهلی به مصاف این تیم برود. در گروه سوم این تیم فولاد خوزستان است که در صورت غلبه بر العین در پلی آف (که در فولاد آره برگزار می‌شود)، به مرحله گروهی خواهد رفت و با تیم های النصر عربستان، السد قطر و الوحدات اردن دیدار خواهد کرد.

نکته عجیب این که حالا تیم های ایرانی پس از پنج سال باید به عربستان بروند تا در این کشور دیدار کنند. از سال ۲۰۱۶ و در پی اتفاقات، کشور عربستان اعلام کرد که در ایران احساس امنیت نمی‌کند و برای بازی به این کشور سفر نخواهد کرد. آن ها همچنین تصمیم گرفتند که اجازه ورود به تیم های ایرانی ندهند تا به شکلی عجیب، نمایندگان دو کشور در زمین های بی طرف نظیر عمان، کویت و امارات مقابل هم صف آرایی کنند.

اکنون پس از گذشت پنج سال و در شرایطی که نیروهایی از هر دو طرف قصد داشتند این مشکل را به شکلی دیپلماتیک حل کنند، ای اف سی با تصمیمی دستوری به این طلسم پایان داده و البته تنها یک طرف در کشور دیگر بازی خواهد کرد و خبری از سفر سعودی ها به ایران نیست.

آخرین بار پرسپولیس در ریاض مقابل الهلال قرار گرفت و با سه گل کار را واگذار کرد تا پیروزی ۱-۰ در ایران بی اثر شود. سرخپوشان پایتخت در مرحله گروهی نیز همین نتیجه را مقابل النصر رقم زدند. همین اتفاق سبب شد تا پرسپولیس در سال ۲۰۱۷ شش بازی در زمین بی طرف انجام دهد و به این شکل تا نیمه نهایی بالا برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =