حجت الله غلامی

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان همزمان با انتقال آب به خراسان رضوی در تاریخ ۲۴ اسفندماه توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس آغاز می شود و با اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان اصفهان تخصیص پیدا خواهد کرد. 

حجت الله غلامی معاون عمرانی استاندار اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در راستای تامین آب مورد نیاز صنایع  صورت می گیرد و با اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان اصفهان تخصیص پیدا خواهد کرد. 

وی افزود: مطالعات پروژه انتقال آب از خلیج فارس توسط شرکت تامین آب اصفهان صفه انجام شده است. سهامداران این شرکت صنایع بزرگ اصفهان از جمله شرکت فولاد مبارکه است.

وی افزود: مطالعات مرحله دوم انتقال آب از خلیج فارس هم انجام شده است که از بندرعباس حدود ۱۰۰ کیلومتر است و مطالعات بقیه مسیر هم در مرحله نهایی شدن است.

غلامی بیان داشت: عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس همزمان با انتقال آب به خراسان رضوی در تاریخ ۲۴ اسفندماه توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس آغاز می شود.

وی افزود: پروژه مذکور، با حفاری و لوله گذاری آغاز شده است و با تکمیل مطالعات مسیر، به مرور در فازهای متعدد به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پیش بینی ۵ ساله این پروژه گفت: تامین اعتبار مالی این پروژه توسط شرکت تامین آب اصفهان صفه خواهد بود که از محل صندوق توسعه ملی، صنایع و مشارکت مردمی تامین می شود.

شایان ذکر است با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =