حسن قاضی عسگر

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: توسعه صنایع فولادی در غرب استان اصفهان ممنوع است و با ایجاد شهرک فولاد در جاده اردستان درصدد توسعه این صنعت با تکنولوژی روز دنیا هستیم.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه توسعه صنایع آلاینده نظیر ریخته گری و تولید بیلت در اصفهان با محدودیت همراه شده است، اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان اصفهان مجوز احداث صنایع آلاینده را با محدودیت شدید همراه کرده و احداث صنایع فولادی در غرب استان اصفهان ممنوع شده است.

وی افزود: با توجه به پرداخت دولتی یارانه انرژی در کشو رما، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی درصدد توسعه صنایع فولادی در استان اصفهان هستند که در همین راستا شهرک صنعتی فولاد در جاده اردستان جانمایی شده است.

توسعه صنایع در فاصله دور از شهرها

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه توسعه صنایع در فاصله دور از شهرها انجام می شود، تصریح کرد: با توجه به اقلیم جغرافیایی استان اصفهان و تشدید غلظت آلاینده های جوی در فصل سرما لازم است که توسعه صنایع با فاصله از شهرها انجام شود تا آلاینده های صنعتی به شهرها سرایت نکند.

ایجاد گلخانه های خودپایدار در اصفهان

وی به سیاست توسعه گلخانه ها به عنوان یکی از منابع تولید گاز دی اکسید کربن در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امیدواریم پروژه پیشران «گلخانه های خود پایدار» در منطقه ویژه علم و فناوری بتواند علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی به کاهش تولید گاز دی اکسید کربن توسط گلخانه ها یاری برساند. 

قاضی عسگر با تاکید بر بهینه سازی مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی اظهار داشت: یکی از منابع آلاینده هوا در شرایط پایداری جوی، مصرف گاز طبیعی در تمام بخش ها است.  مشترکین خانگی با بهینه سازی مصرف گاز می توانند علاوه بر کاهش انتشار گازهای مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و سایر ذرات معلق در هوا، به  صنایع در تامین میزان گاز طبیعی کمک کنند تا چرخ صنایع اقتصاد شهر را بچرخاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =