فرزاد ارزانی

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: هدف مجموعۀ فولاد هرمزگان جهش تولید برای دستیابی به رکورد یک‌میلیون و 500 هزار تن فولاد خام است که برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، فرزاد ارزانی با اشاره به نقش فولاد هرمزگان در امر اشتغالزایی در استان هرمزگان، تصریح کرد: در حال حاضر 1532 نفر از همکاران و 2100 نفر نیز بهعنوان نیروی پیمانکار در فولاد هرمزگان مشغول به کارند.

وی در ادامه سال 99 را با توجه به شیوع ویروس کرونا سالی کاملا متفاوت دانست و اظهار کرد: با عنایت به اینکه ایمنی و حفظ سلامت نیروی انسانی مهمترین اولویت شرکت است، در ابتدای شیوع این بیماری، بلافاصله کمیتۀ پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تشکیل شد و رعایت دستورالعملهای آن، از جمله  کاهش زمان حضور کارکنان ستادی، رعایت فاصلهگذاریهای اجتماعی در سرویسهای رفتوآمد و محل کار و همچنین تقسیم کارکنان ستادی به دو گروه A , B و انجام امور بهصورت دورکاری در دستور کار قرار گرفت. در ادامه با تقویت زیرساختهای اطلاعاتی از قبیل راهاندازی سیستم غربالگری از طریق اپلیکیشنهای قابلنصب بر روی موبایل، تبلت، لپتاپ و... و همچنین نصب دوربینهای حرارتی جهت اندازهگیری دمای بدن کارکنان در هنگام ورود به شرکت، تولید انیمیشن، فیلم و پوسترهای آموزشی و توزیع ماسک، مواد ضدعفونیکننده و اقلام بهداشتی بهگونهای اقدام شد تا سلامتی کارکنان به مخاطره نیفتد و تولید نیز تحت تأثیر شیوع ویروس قرار نگیرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود دستیابی به رکوردهای ارزشمند در شاخصهای ضریب تکرار و ضریب شدت حوادث را از دیگر دستاوردهای ارزشمند فولاد هرمزگان در ششماهۀ نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام کرد و گفت: ضریب تکرار حوادث شرکت از 0.97 به 0.40 کاهش یافته که بسیار حائز اهمیت است. ضمن اینکه موفق شدیم گواهینامۀ ISO45001 مربوط به استانداردهای ایمنی و گواهینامۀ ISO14001 مربوط به استانداردهای مدیریتی محیطزیست را کسب کنیم.

به گفتۀ ارزانی روند تولید در فولاد هرمزگان در زمان شیوع ویروس کرونا نهتنها کاهش نیافته، بلکه رکورد ماهانۀ 137 هزار و 391 تن در شهریورماه و تولید 687 هزار تن تختال در ششماهۀ اول سال 99 علیرغم محدودیتهای موجود در مصرف برق، و با 3 درصد رشد، تولید846 هزار تن آهن اسفنجی در این شرکت محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش میزان ذوبهای مطابق با سفارش مشتری و ثبت رکورد کیفی 99.54 خبر داد و گفت: میزان تولید تختالهای بدون عیب در این مدت به 98.62 درصد افزایش یافت.

بنابر اعلام مدیرعامل فولاد هرمزگان، کارکنان این شرکت با اقدامات مؤثر خود در روند کاهش مصرف انرژی نیز خوش درخشیدند، بهنحویکه در واحد احیا مستقیم، میانگین مصرف ویژۀ انرژی الکتریکی از KWH/TON 110 به KWH/TON 107.4 و در فولادسازی میانگین مصرف گاز طبیعی از  TON/NM38.2 بهTON/NM3  6.1 کاهش یافته است.

وی تأمین مواد اولیه شامل گندله و آهن اسفنجی را همچنان یکی از چالشهای شرکتهای فولادی دانست و گفت: اگرچه فولاد هرمزگان با برنامهریزی صحیح و عملکرد بهموقع موجودی خود را طبق برنامۀ از پیش تعیینشده حفظ کرده است، اما باید همچنان برای مقابله با تحریمهای ظالمانه که تأمین مواد اولیه و مصرفی و قطعات را با محدودیتهای خاص خود مواجه میکند، چارهاندیشی شود و اقدامات لازم به عمل آید.

پروژهها و توسعههای در دست اقدام شرکت فولاد هرمزگان مبحث بعدی فرزاد ارزانی بود. وی در این خصوص تصریح کرد: با حمایتهای فولاد مبارکه مقرر شد ظرفیت فولاد هرمزگان در زیر سقف موجود از 1.5 به ۲ میلیون تن افزایش یابد و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است. همچنین احداث یک خط نورد ورق عریض API (پلیت میل) با ظرفیت 1.2 میلیون تن و احداث یک واحد احیا مستقیم دیگر به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن و در نتیجه افزایش تنوع محصولات شرکت و دستیابی به ارزشافزوده قابلتوجه برای کلیۀ ذینفعان در دستور کار قرار گرفته است. به عبارت بهتر تختال فولاد هرمزگان در بخش دیگری از کارخانه به ورق عریض تبدیل خواهد شد.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورتگرفته دربارۀ تقاضای بازار، احداث خط پلیت میل مبتنی بر طراحی و تولید محصول متمایز به لحاظ ابعاد و کیفیت، بهترین استراتژی توسعۀ سبد محصول گروه فولاد مبارکه در بازار در نظر گرفته شده و سبب حضور پایدار شرکت در بازارهای داخلی و صادراتی و همچنین افزایش قدرت رقابت و افزایش سهم بازار خواهد شد. این در حالی است که با توجه به توسعۀ ظرفیت صنایع کشتیسازی، صنایع نفت و گاز، لولهسازی، صنایع پتروشیمی، پروژههای عمرانی، ماشینآلات و... در سالهای آتی نیاز این صنایع به ورقهای عریض در کشور با رشد قابلتوجهی مواجه خواهد شد و سهم شرکت فولاد هرمزگان در تأمین نیاز بازار تعیینکننده خواهد بود.

به گفتۀ ارزانی، احداث سیلو و تجهیزات ذخیرهسازی آهن اسفنجی، افزایش ظرفیت غبارگیر کورههای فولادسازی و اصلاح و بهینهسازی غبارگیرهای موجودی، احداث واحد گاز زدایی VDOB، توسعۀ پست برق 230، ایستگاه گاز شمارۀ  2، خط دوم انتقال آب، نصب لنسهای اکسیژن در کورههای فولادسازی، احداث تصفیهخانۀ جدید، احداث یک واحد تولید اکسیژن و اصلاحات لازم در ترانسفورماتورهای موجود از مهمترین پروژههای در دست اقدام این شرکت است. 

ارزانی در ادامه اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان بهعنوان سازمانی مطرح در صنعت فولاد کشور، همواره سعی کرده با بهکارگیری رویکرد بهبود مستمر و استراتژیهای توسعۀ سهم  بازار، برای جلب نظر مشتریان بکوشد و اهداف خود را در زمینۀ برنامههای تولید و فروش با دقت زیادی تدوین کند.

وی گفت: در زمینۀ صادرات محصول اسلب به بازارهای جهانی، عملکرد صادرات شرکت طی ششماهۀ ابتدای سال جاری مطلوب ارزیابی میگردد. فولاد هرمزگان در جهت بهبود فاکتورهای قیمت، کیفیت و پایداری در تأمین محصول، گامهای زیادی برداشته و سعی کرده با اخذ گواهینامهها و استانداردهای بینالمللی، کیفیت خود را به سطح مطلوب جهانی ارتقا دهد و از این طریق خود را بهعنوان یک برند در سطح جهانی مطرح سازد. در این خصوص میتوان به اخذ گواهینامههای  ایزو 10004 و 10002 در مورد رضایت مشتریان و رسیدگی به شکایت مشتریان اشاره کرد.

ارزانی ادامه داد: شرکت بهمنظور کسب بهترین نتیجه با توجه به شرایط پیش رو، برنامههای مختلفی را جهت فروش محصولات خود در دستور کار قرار داده است. بااینحال انتظار میرود با ارائۀ تسهیلات، تمهیدات و مشوقهای صادراتی بیشتر توسط دولت، از صادرات محصولات فولادی به بازارهای جهانی حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینۀ تأمین نیاز بازار داخل و پاسخگویی مناسب به نوردکاران کشور که در نقشۀ استراتژی شرکت، همواره اولویت اول و شاخص اساسی قلمداد شده، نتایج بسیار مطلوبی به بار نشسته است، گفت: فروش و عرضۀ محصول اسلب در سالهای گذشته در بازار داخل، هرسال نسبت به دوره قبل  رشد قابلتوجهی داشته است. رشد 17 درصدی میزان فروش داخل در ششماهۀ ابتدای سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه این مطلب است و پیشبینی میگردد همین روند برای  ماههای آینده ادامه داشته باشد. در این خصوص، شرکت فولاد هرمزگان  نقشۀ استراتژی فروش خود را  به تأمین پایدار محصول اسلب و پاسخگویی حداکثری به نیاز نوردکاران داخلی معطوف کرده و بستر مناسبی جهت  افزایش ظرفیت تولید آنها و تکمیل ظرفیتهای خالی نوردکاران به وجود آورده است. در این زمینه شرکت سعی کرده تأمین نیاز نوردکاران به محصول اسلب کیفی خاص برای تحویل به صنایع پاییندستی کشور را مدنظر  قرار دهد و این امر باعث صرفهجویی ارزی، خودکفایی و عدم وابستگی به محصولات خارجی، کاهش واردات و لزوم رونق تولید در صنایع  کشور خواهد شد. از طرفی اتخاذ استراتژی فروش محصول اسلب کیفی به  بازار داخل  برای شرکت باعث سودآوری، افزایش درآمد و ارتقای تکنولوژی خطوط شرکت خواهد شد و تولید کپسولهای گاز  CNG، قطعات صنعتی با کربن بالا،  ورقهای رویۀ خودرو، صنایع کشتیسازی، فولادهای آلیاژی حاصل از نورد اسلبهای کیفی و... از جملۀ این دستاوردهاست.

او همچنین از رشد 57 درصدی درآمد شرکت از محل فروش صادراتی و داخلی در ششماهۀ سال 99 در مقایسه با ششماهۀ سال گذشته خبر داد.

ارزانی با اشاره به عملکرد خوب شرکت در سودآوری برای سهامداران شرکت فولاد هرمزگان گفت: EPS شرکت به ازای هر سهم در ششماهۀ نخست سال جاری 847 ریال است.

وی در ادامه تعهد فولاد هرمزگان به مسئولیتهای اجتماعی را فرصتی برای خدمت به جامعه دانست و گفت: شرکت در ماههای خرداد، تیر و مرداد سال جاری نیز همچون سالهای گذشته با کاهش تولید در کورههای فولادسازی خود سبب تأمین بیشتر و بهتر برق برای رفاه مردم شریف استان گردید. ضمن اینکه این شرکت با کمک انساندوستانۀ خود به دانشگاه علوم پزشکی در تجهیز بخشهای مربوط به کرونا، جشن گلریزان ستاد دیه و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، طرح تکریم ایتام، پویش کمکهای مؤمنانه و کمکهای دیگر به بخشهای فرهنگی و ورزشی استان و ... همواره تلاش کرده تا به جامعۀ خود خدمت کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =