• ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
  • کد خبر: 7992
  • readingTime: ۲ دقیقه
تولید فولاد

با بهینه‌سازی فرایند تأمین و ذخیرۀ آب گرم بهداشتی در مرکز طبخ شمارۀ یک فولاد مبارکه به میزان 25 درصد، بازدهی این بخش افزایش یافت.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، رئیس مرکز تعمیرات تأسیسات و لولهکشی صنعتی فولاد مبارکه ضمن تائید این خبر افزود: همۀ موتورخانههای حرارت مرکزی آب گرم فولاد مبارکه تحت پوشش مرکز تعمیرات تأسیسات و لولهکشی صنعتی تعمیرات مرکزی است. یکی از وظایف این مرکز، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ازجمله سرویس، بازرسی PM، بهینهسازی و حفظ آمادهبهکاری موتورخانهها جهت سرویسدهی مناسب به بهرهبرداران و همکاران گرامی در فولاد مبارکه است.

حسین عابد در ادامه اظهار داشت: با توجه به کمبود ظرفیت تولید آب گرم بهداشتی ارسالی به مرکز طبخ شمارۀ یک و سپری شدن عمر مفید تجهیزات مرتبط، پروژۀ بهینهسازی سیستم تأمین و ذخیرۀ آب گرم بهداشتی برای این مرکز تعریف شد.

وی خاطرنشان کرد: در این فرایند اقدامات انجامشده و دستاوردهای بهبارنشسته عبارتاند از:

1. فرایند مبدل نوع پوستۀ لولۀ استفادهشده و منابع ذخیرۀ آب گرم 3000 لیتری بهعلت فرسودگی و عدم بازدهی و کارکرد مناسب، با دو منبع کویلی 4000 لیتری جایگزین و منجر به افزایش 25 درصدی تولید و ذخیرۀ آب گرم بهداشتی شد.

2. با توجه به عمر بالای شبکۀ لولهکشی و فرسودگی خطوط و اتصالات، مسیر لولهکشی طبق شرایط و طراحی جدید، تعویض و اصلاح و بهمنظور صرفهجویی در مصرف انرژی، کلیۀ منابع و شبکۀ لولهکشی عایقکاری شد.

در همین خصوص حسین نصرتی تکنسین تعمیرات تأسیسات و لولهکشی صنعتی افزود:

در اجرای این پروژه با موانع و چالشهایی روبهرو بودیم، ازجمله عدم امکان توقف تولید و ارسال آب گرم مصرفی با توجه به شرایط خاص بهرهبرداری مرکز طبخ، عدم امکان نقلوانتقال تجهیزات از درب موتورخانه با توجه به محدودیت فضا و عدم امکان قرارگیری مکانیسم و جرثقیل در نزدیک موتورخانه. اما در نهایت با برگزاری جلسات و هماهنگی با مسئولین مرکز طبخ و زمانبندی مناسب کار بهصورت ایمن در کمترین زمان بدون توقف تولید آب گرم به بهترین شکل اجرا شد.

وی در تشریح چگونگی اجرای این پروژه گفت: در ابتدا پس از بررسی بار چارت اجرایی و تعیین راهکار مناسب برای چالشهای موجود، نحوۀ انتقال تجهیزات پس از مشاوره باکارشناسان ایمنی، با برداشتن قسمتی از سقف موتورخانه انجام شد و بعد از نقلوانتقال تجهیزات قدیمی و جدید، جهت تعمیرات و جابهجاییهای آتی و همچنین تأمین نورکافی موتورخانه، در محل دمونتاژ شده در سقف، نورگیر ایمن ساخته و نصب گردید. سپس مبدل و منابع ذخیرۀ قدیمی به همراه استراکچر مربوطه و لوله و اتصالات فرسوده دمونتاژ و توسط مکانیسم به بیرون از موتورخانه منتقل گردید. پس از دمونتاژ تجهیزات، فونداسیون منابع با بتنریزی توسط مرکز ساختمانی تعمیرات مرکزی ایجاد گردید و پس از آماده شدن فونداسیون، منابع کویلی جدید به داخل موتورخانه منتقل و در جای خود نصب شد. پس از آن با ساخت کلکتورها و تکمیل لولهکشی و اجرای فلاشینگ، تست شبکه انجام و بعد از رفع عیوب، سیستم آبگیری و راهاندازی شد. درنهایت با اجرای عایقکاری حرارتی و رطوبتی این پروژه به اتمام رسید.

عابد در خاتمه از همکاری کارکنان مرکز طبخ، مرکز تعمیرات ساختمانی، پیمانکار درگیر و واحد نظارت که در اجرای ایمن و با کیفیت این پروژه همت گماردند، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =