• ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 5692
  • readingTime: ۱ دقیقه
شکست معدنکاری سنتی با  استخراج فلزات باتری از کف دریا

یک مطالعه جدید ادعا می کند که استخراج فلزات باتری از کف اقیانوس به طور بالقوه می تواند بسیاری از تأثیرات زیست محیطی و اجتماعی ناشی از استخراج ثروت از سطح زمین را از بین ببرد یا بطور چشمگیری کاهش دهد.

به گزارش ایراسین به نقل از ماینینگ، طبق تحقیقی که در این هفته توسط فلزات DeepGreen کانادا منتشر و تامین بودجه شد، یک برنامه‌ریزی اولیه برای استخراج کبالت و دیگر فلزات باتری از بستر دریا انجام شده است که بر اساس آن استخراج منابع از زیر دریا تا ۷۰ درصد انتشار گاز دی‌اکسید کربن را کم می‌کند. همچنین 94درصد خطر ذخیره کربن کمتر و 90درصد اکسیدهای گوگرد کمتر (SOx) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) ناشی از آلودگی هوا از حمل و نقل دریایی را به دنبال دارد.

در این گزارش آمده است که استخراج کف اقیانوس مسئله زباله های جامد را از بین می برد.

این مطالعه همچنین زمینه گسترده تری را برای ارزیابی عمیق تر، اثرات چند ساله زیست محیطی و اجتماعی (ESIA) توسط DeepGreen انجام می شود.

این شرکت می گوید این مطالعه بزرگترین برنامه علمی یکپارچه بستر دریا به سطح اقیانوس در اعماق اقیانوس است که تاکنون انجام شده و بیش از 100 مطالعه جداگانه در حال انجام است.

همچنین گفته می شود که برخلاف سایر معدنچیان، این شرکت قصد حفاری، انفجار و یا حفر زمین را ندارد. هدف اصلی آن، برداشتن صخره‌های فلزی کوچک در هزاران متر پایین‌تر از سطح اقیانوس آرام است.

Gerard Barron رئیس و مدیر اجرایی DeepGreen گفت: استخراج فلزات بکر از هر منبعی ، پایدار نیست و خسارت زیست‌محیطی را تولید می‌کند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =