مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران

رییس انجمن سنگ آهن ایران گفت: سال 99 با سالهای گذشته به قدری متفاوت است، سختی ها و مشکلات سال گذشته اکنون با موضوع کرونا نیز همراه شده و مردم و اقتصاد کشور را آزار می دهد و شرایط پسا کرونایی نیز بر بازار اثرگذار خواهد بود.

مهرداد اکبریان در گفت و گو با "ایراسین" با بیان این مطلب در ادامه افزود: یکی از آثاری که برای امسال  پیش بینی می شود کاهش تولید ناخالص ملی است، در اینجاست که باید آن بخش هایی که کمترین آسیب ها را از کرونا می بینند تقویت کرد تا شدت افت تولید ناخالص ملی را کمتر کند.

وی اظهار کرد: یکی از بخش هایی که قطعا آسیب کمتری از کرونا می‌بیند بخش معدن و همچنین کشاورزی است. چرا که هر اندازه از شهرهای پرتراکم به دور باشیم و به طبیعت پناه ببریم اثرپذیری از شرایط فعلی کمتر می شود؛ همچنین در خصوص فاصله گذاری اجتماعی  که اکنون مطرح است در معادن نیز می توان با رعایت یکسری اصول انجام پذیرد و تولید در معادن ادامه یافته و منجر به درآمدزایی شود.

رییس انجمن سنگ آهن ایران در ادامه سخنانش با بیان اینکه معادن سنگ آهن به عنوان یکی از زنجیره های اصلی برای تولید فولاد در کشور است ، اظهار کرد: توسعه فولاد کشور و تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 و تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده فولاد خاور میانه و اهدافی از این دست برای کشور تعریف شده است، اما اکنون با توجه به شرایط به وجود آمده امسال با چالش هایی برای رسیدن به این هدف روبرو خواهیم شد که گریز ناپذیر است و باید برای دور شدن از آن برنامه ریزی انجام داد.

وی گفت: یک بخش از این برنامه ریزی به خود ما، بخشی به دولت و بخشی از آن به بخش خصوصی باز می‌گردد اما در نهایت همکاری جمعی است که می تواند برنامه ریزی را به پیش ببرد. به این شکل که باید از سال 98 درس بگیریم و تصمیماتی که در سال گذشته گرفته شد و مثبت بود را پابرجا نگه داریم و تصمیمات غلط را کنار بگذاریم و در این سال پر ریسک از آن دوری کنیم.

به عقیده اکبریان، مدیران باید با شجاعت تمام به سمت برنامه ریزی جدیدی برای سال 99 بروند و حتی برنامه ریزی موقت برای امسال تا زمان از بین رفتن شرایط فعلی داشته باشند. چرا که اکنون کرونا تنها مشکل کشور نبوده و مزید بر علت برای بدتر شدن شرایط اقتصادی شده است. بنابراین یک سیاستگذاری درست می تواند بخش معدن را در این شرایط نجات دهد و فعالان در این عرصه با ماندن در مدار تولید بتوانند به "جهش تولید" در کشور کمک کنند.

اکبریان افزود: حفظ شرایط قبل از کرونا و همچنین عدول نکردن از برنامه های گذشته ، جهشی بزرگ برای بخش معدن خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =