• ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
  • کد خبر: 52893
  • readingTime: ۲ دقیقه
ورق گرم

قیمت ورق گرم در بنادر مختلف جهان مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس، بورس فلزات لندن و بنادر چین روند کاهشی دارد ولی با کاهش موجودی فلزات پایه در انبارهای بازار آتی شانگهای قیمت ورق‌های گالوانیزه بر مدار صعود قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، افزایش شدید قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی تاکنون تأثیر خاصی بر قیمت محصولات فولادی نداشت در آخرین معاملات بورس فلزات لندن قیمت ورق گرم چین و آمریکا به ترتیب با کاهش ۱ و ۲ دلاری به ۵۲۶ و ۸۳۱ دلار رسیدند. در بازار داخلی چین نیز با وجود رشد نسبی تقاضا قیمت ورق گرم در ثبات بود، فست‌مارکت در گزارشی پیرامون این موضوع نوشت تجار چینی از ترس رکود بازار ورق را با قیمت کمتری صادر می‌کنند. آخرین قیمت انواع ورق‌های گرم در بنادر مختلف جهان به صورت جدول زیر است:

بازار ورق گرم، سرد شد!

بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود رکود حاکم بر معاملات ورق گرم چین و بورس فلزات لندن قیمت ورق در برخی از مقاصد افزایش یافته‌است. برای مثال قیمت انواع ورق گرم وارداتی هند تا بیش از ۳ درصد افزایش یافت. در روزهای اخیر بیشترین رشد قیمت ورق گرم در ترکیه اتفاق افتاد ولی ورق گرم کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا بر مدار نزول قرار داشت. در کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عربستان و امارات نیز قیمت ورق گرم نزولی شد. این هفته قیمت ورق گرم وارداتی عربستان به ۶۲۰ دلار نیز کاهش پیدا کرد ولی در جنوب آسیا مانند ویتنام، تایوان و ژاپن قیمت ورق گرم اندکی رشد کرد.

بازار ورق سرد نیز روزهای کم تقاضایی رو سپری می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت ورق سرد در مقاصدی که ورق گرم صعودی بود، افزایش یافته‌است و در بازارهای کم تقاضا برای ورق گرم، قیمت ورق سرد نیز برمدار نزول قرار گرفت. با این حال در طول روزهای گذشته ورق سرد به مراتب پرتقاضاتر از ورق گرم بود.

انواع ورق گالوانیزه

داده‌ها نشان می‌دهد ذخایر فلزات در انبارهای بورس آتی شانگهای به جز سرب، روی و آلومینیوم اندکی افزایش یافت. معامله‌گران انتظار دارند ذخایر گالوانیزه در آینده نزدیک کاهش پیدا کند و همین مسئله تقاضا برای ورق‌های گالوانیزه را افزایش داده‌است. یک تاجر دراین‌باره به فست‌مارکت گفت: بسیاری از پالایشگاه‌های اولیه سرب در حال تعمیر و نگهداری هستند و این مسئله تولید سرب را کاهش داده‌است. به دنبال کسری قیمت قلع و نیکل نیز افزایش یافت با این اتفاقات قیمت ورق‌های گالوانیزه در بازارهای مختلف جهان اندکی افزایش یافت. آخرین قیمت ورق‌های گالوانیزه در بنادر مختلف جهان به صورت جدول زیر است:

بازار ورق گرم، سرد شد!

قیمت ورق‌های گالوانیزه در چین تا ۶۶۰ دلار در هر تن افزایش یافت، در ترکیه قیمت ورق‌های گالوانیزه کمتر از چین رشد کرد و در کشورهای مختلف اروپایی گزارش‌ها از افزایش قیمت انواع ورق گالوانیزه حکایت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =