شیر

رئیس انجمن صنفی گاو داران گفت: سال گذشته ۱۱.۷ میلیون تن شیرخام تولید شد که ۱.۵ میلیون تن شیرخام پس از تبدیل به فرآورده‌های لبنی صادر شد.

به گزارش ایراسین، سید احمد مقدسی گفت: گرچه شرایط تأمین ذرت و کنجاله سویا مناسب است، اما یونجه با افزایش چشمگیر به ۱۸ هزار تومان و ذرت علوفه‌ای ۴ هزار تومان رسیده است که این امر در افزایش قیمت تمام شده تولید تأثیر بسزایی دارد.

وی گفت: علی رغم آنکه ۱.۵ ماه گذشته قیمت تمام شده تولید و قیمت مصوب جدید شیر خام را اعلام کردیم، اما هنوز ترتیب اثری داده نشده است.

مقدسی ادامه داد: تا زمانیکه قیمت شیر اقتصادی نشود، در تولید گوشت قرمز نمی‌توان به خودکفایی رسید چراکه تولیدکنندگان نگریزند گاو مادر را برای تأمین هزینه‌هایشان به کشتارگاه ببرند.

رئیس انجمن صنفی گاو داران قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو شیرخام ۱۵ هزار تومان است که بر این اساس دامداران در هر کیلو فروش شیرخام ۳ هزار و ۹۰۰ تومان متضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه پتانسیل تولید ۱۵ میلیون تن شیرخام در کشور وجود دارد، گفت: بنا بر آمار سال گذشته ۱۱.۷ میلیون تن شیرخام تولید شد که ۱.۵ میلیون تن آن پس از تبدیل به فرآورده‌های لبنی صادر شد.

براساس گزارش ایرنا، مقدسی گفت: برآوردها حاکی از آن است که در صورت تولید حداکثری ظرفیت شیرخام، ۱۰ تا ۱۲ درصد محصول پس از تبدیل به فرآورده‌های لبنی صادر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =