• ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
  • کد خبر: 52389
  • readingTime: ۱ دقیقه
سربازی

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایراسین، سردار محمدجواد زاده کمند گفت: فرهنگ‌سازی ترویج و تبلیغ فرهنگ مهارتی از برنامه‌های مهم ما در ۱۴۰۲ بود که توانستیم موفقیت نسبی کسب کنیم البته که با شرایط مطلوب فاصله داریم و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ فرهنگ مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح و جامعه ارتقا دهیم.

این مقام مسئول افزود: همه سازمان‌های نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۲ تمام ظرفیت‌های خودشان را برای مهارت‌آموزی پای کار آوردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند، در حوزه هنر ۲۱ هزار و ۲۵ نفر، حوزه ورزش ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر، حوزه فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

وی از استانداردسازی محیط کار واقعی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: بیش از ۲ هزار ۵۰۰ مرکز مهارت در درون نیروهای مسلح ایجاد کردیم که به مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه کمک می‌کند.

سردار زاده کمند با اشاره به اینکه ۲ هزار میلیارد در قانون بودجه برای پرداخت وام اشتغال پیش‌بینی شده بود و از سال گذشته ۴۳ هزار واجد شرایط ثبت نام کردند، گفت: ۱۱ هزار نفر در سیر پرداخت در بانک‌های عامل قرار گرفتند و پرداخت آنها از دی ماه آغاز شد و ۳۵ درصد موفق به دریافت پرداخت تسهیلات شدند.

این مقام مسئول در خصوص استفاده از مشوق‌های مشمولین خدمت سربازی افزود: مشمولین باید پیش از ورود به خدمت یک مهارت کسب کنند که شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد و ۹ مشوق پیش بینی کردیم که شامل استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، تعویق اعزام تا ۶ ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به کار گیری سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به اینکه مشمولینی که مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند باید دوره مهارت گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، گفت: فارغ‌التحصیلان دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ‌التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور یک بسته دوره مهارتی تعریف شده را در طول تحصیل گذرانده و از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =