• ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
  • کد خبر: 51997
  • readingTime: ۱ دقیقه
معضل نبودپارکینگ برای راکبین موتورسیکلت در اصفهان

عکس:مجتبی جهان بخش

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده گفت: ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در سطح کشور داریم که از این تعداد ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار عدد فرسوده هستند.

به گزارش ایراسین، محمود مشهدی شریف گفت: تعداد خودروهای سواری در حال تردد در کشور ۲۱ میلیون دستگاه است که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه که ۶ درصد این خودروها را تشکیل می‌دهند فرسوده است. البته اگر سن فرسودگی را ۱۵ سال در نظر بگیریم تعداد این خودروها به ۲.۵ میلیون دستگاه می‌رسد.

او گفت: ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح کشور تردد می‌کنند که از این تعداد ۹۰ درصد و به عبارتی ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور تردد می‌کنند.

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده افزود: از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده نیز ۲۵۰ هزار دستگاه یعنی ۲۳ درصد فرسوده است. همچنین تعداد اتوبوس‌های درون شهری در حال تردد در سطح کشور ۲۲ هزار دستگاه است که از این تعداد ۱۸ هزار دستگاه و به عبارتی ۸۲ درصد فرسوده است.

او به تحلیل بازار گفت: ۱۳ هزار دستگاه از ۲۳ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری در حال تردد در کشور، فرسوده است که این تعداد ۵۷ درصد کل اتوبوس‌های برون شهری را تشکیل می‌دهد. همچنین از ۴۰۰ هزار تاکسی در حال تردد در کشور ۱۹۰ هزار دستگاه فرسوده است که ۴۸ درصد این ناوگان را تشکیل می‌دهد. ۳۴ هزار خودرو دولتی در سطح کشور تردد می‌کنند که ۳۲ درصد از این خودروها یعنی ۱۱ هزار خودرو دولتی، فرسوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =