اصغر سلیمی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همواره بی توجهی به تولید، اقتصاد کشور را دچار امراض مختلفی کرده است. حرکت به سمت تولید نیاز به یک برنامه و سازوکار مشخص دارد و در این مسیر همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید ظرفیت‌های موجود خود را برای جهش تولید آن هم با مشارکت مردمی به کار گیرند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید، مشارکت مردمی» اظهار کرد: طرح مسئله جهش تولید برای چندمین بار در قالب شعار سال نشان از اهمیت آن در اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان اینکه همواره بی توجهی به تولید، اقتصاد کشور را دچار امراض مختلفی کرده است، ادامه داد: حرکت به سمت تولید نیاز به یک برنامه و سازوکار مشخص دارد از سویی دیگر و به اعتقاد بنده همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید ظرفیت‌های موجود خود را برای جهش تولید آن هم با مشارکت مردمی به کار گیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید موانع مشارکت مردم در رونق و جهش تولید برداشته و بستر برای حضور مردم در کانون‌های اقتصادی فراهم شود، تاکید کرد: همچنین قوانین خوبی در زمینه مشارکت مردم در اقتصاد وجود دارد که لازم است دولت این موارد را در راستای تحقق شعار سال مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه موضوع مردمی سازی اقتصادی به خوبی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است، تصریح کرد: اجرای درست و دقیق برنامه هفتم توسعه می‌تواند راهبردی مناسبی برای مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید باشد.

سلیمی با بیان اینکه باید در راستای جهش تولید حمایت درستی از بخش خصوصی صورت گیرد، ادامه داد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که سرمایه گذار بتواند اصل و سود خود را بازگرداند.

وی با بیان اینکه ما باید به سمت یک اقتصاد مردمی حرکت کنیم، گفت: ما باید در موضوعات اقتصادی مردم را دخالت داده و نباید از ورد مردم به اقتصاد بترسیم، به واقع دولت می‌تواند بسیاری از امور را به مردم واگذار کرده و شرایط را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کند که این خود نیاز به یک نگاه وسیع‌تری به مسائل دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =