• ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر: 51432
  • readingTime: ۱ دقیقه
منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۰ هزار نیروی امدادی و خدمات رسان در قالب سه هزار تیم در ایام نوروز در این استان فعالیت دارند.

به گزارش ایراسین، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: این افراد در قالب طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را آغاز کرده و در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: اعضا و نفرات ۲۱۰ پایگاه اورژانس، ۴۶ پایگاه هلال احمر، ۴۶ راهدارخانه، ایستگاه‌های پلیس راه، مراکز هواشناسی، شرکت‌های مرتبط با امداد خودرو، عوامل خدماتی آب و فاضلاب، گاز، برق و سوخت از جمله نیروهای فعال در ایام نوروز هستند.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان اضافه کرد: عوامل و نیروهای ۱۱۴ شهرداری به همراه آتش نشانی‌ها، ۹۰۰ دهیاری، حدود ۶۰ مرکز خدماتی مسافر، ۴۱ پایگاه موقت سلامت شهری و روستایی نیز در عید نوروز خدمات بیشتری ارائه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در ۲ روز گذشته توسط عوامل امدادی و خدمات رسان در سطح استان ۱۴۰ خانوار اسکان اضطراری یافتند و به ۲۵۰ خانوار نیز امداد رسانی شد.

شیشه‌فروش اظهار داشت: بر اساس آمار ستاد سفر این خطه، از ابتدای طرح نوروزی تا یکم فروردین بالغ بر ۳۱۲ هزار نفر در استان اسکان یافتند که ۱۵۸ هزار نفر آن مربوط به شهرستان اصفهان بود.

وی تصریح کرد: ایمنی مراکز اقامتی و به ویژه مراکز اقامتی دولتی مانند مدارس و خوابگاه‌ها و دیگر اماکن همچون هتل‌ها و مجموعه‌هایی مثل «باغ فدک» توسط دستگاه‌های متولی بررسی و بهبود یافته است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهل‌ستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران بویژه در عید نوروز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =