جان‌نثاری

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تاکنون در استان اصفهان مشکلی نداشتیم که به اصل رأی گیری صدمه‌ای وارد شده باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا جان‌نثاری ظهر جمعه در نشست با خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اصفهان ضمن قدردانی از همراهی و همکاری رسانه‌های استان در پوشش اخبار انتخابات، اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح امروز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور و استان اصفهان با امنیت و سلامت کامل آغاز شد و در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در دقایق آغازین شروع انتخابات به دلیل شرایط جوی اخیر در برخی شعب با مشکل مواجه بودیم که به سرعت مشکل رفع شد و رأی گیری در سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رأی استان در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان عنوان کرد: تاکنون مشکلی نداشتیم که به اصل رأی گیری صدمه‌ای وارد شده باشد.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: کمتر از یک الی دو درصد از شعب در دقایق ابتدایی آغاز رأی‌گیری دچار مشکل بودند که بلافاصله رفع شد و همه شعب فعال هستند.

وی در خصوص اخذ رأی در مناطق صعب‌العبور استان، اظهار کرد: مناطق صعب‌العبور تنها در شهرستان فریدونشهر و شهرستان‌های غربی استان داریم زیرا بقیه مناطق به خودی خود در شرایط عادی صعب‌العبور نیستند اما شرایط جوی روزهای گذشته باعث شد برخی مناطق دیگر استان نیز به دلیل یخبندان از جمله در راه‌های روستایی شهرستان‌های شمالی استان در نطنز، کاشان و نائین و در شهرستان‌های غربی از جمله فریدونشهر و چادگان مشکلات تردد وجود داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: با تدابیری که اندیشیده شده بود تمامی امکانات استان (راهداری، راه و شهرسازی و بخش خصوصی) به کار گرفته شد تا راه‌ها و مسیرهای استان که بر اثر بارش برف و یخبندان مسدود شده بودند باز شوند که همه راه‌ها جز یک راه در پشت کوه فریدونشهر باز شد که در آن شعبه با استفاده از بالگرد صندوق اخذ رأی به آن منطقه ارسال شد.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: به طور معمول انتخابات باید در ۱۰ ساعت انجام شود مگر اینکه رأی دهندگانی وجود داشته باشند که نتوانند در ساعت مقرر، رأی خود را به صندوق بیندازند که مطابق قانون می‌توان این زمان را تمدید کرد و احتمال این وجود دارد که ساعت اخذ رأی تمدید شود.

وی ادامه داد: برای برخی شهرستان‌های بزرگ مانند کلانشهر اصفهان و شهر کاشان و شهرستان‌هایی که تعداد نامزدهای انتخابات بالایی دارند و شمارش آرا تا صبح شنبه به پایان نمی‌رسد پیش‌بینی می‌شود در مکانی که شعبه اخذ رأی مستقر است تعطیلی داشته باشیم که به صورت موردی ابلاغ می‌شود.

وی متذکر شد: تاکنون گزارش تخلفی مرتبط به تأثیر در انتخابات نداشتیم و تخلف اثبات شده و مستند گزارش نشده است.

جان‌نثاری گفت: مردم هیچ‌گاه در هیچ صحنه‌ای نظام و ایران اسلامی را تنها نگذاشتند، اکنون نیز با دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرهیختگان و جوانان جامعه، ملت ایران در حال شرکت در انتخابات هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =