• ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
  • کد خبر: 50395
  • readingTime: ۱ دقیقه
اتاق بازرگانی ایران

یک اقتصاددان گفت: آنچه در ایران به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها از آن صحبت می‌شود با آنچه در دنیا هست تفاوت دارد و باید اتاق‌های بازرگانی جلوی فسادهای تشکل‌ها را بگیرد.

احمد میدری اقتصاددان در همایش «مسئولیت اجتماعی شرکتی؛ فرهنگ‌سازی و سیاستگذاری مشارکت محور» به نقد عملکرد شرکت‌ها در ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: آنچه در ایران به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها از آن صحبت می‌شود با آنچه در دنیا هست تفاوت دارد و باید اتاق‌های بازرگانی جلوی فسادهای تشکل‌ها را بگیرد.

وی ادامه داد: اگر مارک زاکربرگ در کنگره از مردم آمریکا معذرت خواهی می‌کند به دلیل جامعه آمریکا جامعه خودتنظیم‌گر است و برهمین اساس کنگره را تحت فشار قرار داده است وگرنه هیچ نماینده مجلسی و هیچ رئیس جمهوری توان ایستادن در مقابل زاکربرگ نداشت.

به باور میدری راه حل جلوگیری از فسادهای همچون فساد دبش، قدرتمند شدن اتاق‌های بازرگانی است که در درون خود مانع دریافت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی توسط زیرمجموعش شود و از طرفی دولت را مجاب کند تا قانون را اصلاح کند. در واقع تضاد را در درون خود می‌آورد، حل می‌کند و در مقابل مقررات را در دولت تغییر می‌دهد.

وی معتقد است که باید تضادهای مختلف در اتاق بازرگانی حل شود تا بتوان تغییری در مسائل مهم جمعی همچون بهبود نظام سلامت، آموزش بهتر و ترافیک ایجاد کند.

این اقتصاددان تاکید کرد: باید در ایران اتاق‌های بازرگانی با نمایندگان گروه‌های مختلف بویژه گروه‌های بی صدا همچون مصرف کنندگان و کارگران مسائل و مشکلات را در درون خود حل کنند و سپس با مذاکره با دولت و تبدیل قانون مسائل مهم جمعی را حل و فصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =