گردشگری و میراث/ مسئله ارگ راین

مشاور معاون میراث فرهنگی کشور گفت: خیران و دوستداران میراث فرهنگی در برابر مسئولیت‌های اجتماعی در این حوزه مشارکت کنند.

به گزارش ایراسین، فریدون فعالی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی در حوزه میراث فرهنگی اظهار کرد: باید از ظرفیت خیران و فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی از جمله مرمت، احیا و بهره‌برداری بناهای فرهنگی و تاریخی میراث فرهنگی در راستای مسئولیت اجتماعی بهره برد.

وی با اشاره به تجربه موفق مشارکت و حمایت خیران میراث فرهنگی در استان کرمان افزود: نخستین وظیفه ما آماده‌سازی و انجام طرح‌های توجیهی پروژه‌ها و تبیین میراث فرهنگی است و سپس مذاکره و جلب حمایت فعالان اقتصادی باید انجام شود.

مشاور معاون میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: به زودی نشست هیئت امنای انجمن خیران میراث فرهنگی در تهران برگزار خواهد شد.

در این نشست احسان زهره وندی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به پروژه‌هایی چون حصار توس، شادیاخ، عطار و گسترش باغ خیام اشاره کرد و گفت: برای جذب خیران در حوزه میراث فرهنگی خراسان رضوی آماده هستیم.

همچنین در این جلسه حسن زمانی معاون توسعه مدیریت، یوسف بیدخوری معاون گردشگری، محمد رکنی رئیس اداره نظارت و ارزیابی تأسیسات گردشگری استان، محمود طغرایی رئیس اداره ثبت و جرایم آثار تاریخی استان نیز حضور داشتند و به اظهار نظر پرداختند.

در اساسنامه انجمن خیران میراث فرهنگی ایجاد زمینه مشارکت خیران میراث فرهنگی در داخل و خارج کشور به منظور جلب و جذب سرمایه معنوی و مادی برای حفظ، مرمت و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی فرهنگی، میراث طبیعی ثبت شده، مشارکت در راه اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور و موارد مشابه تمام اقدامات انجمن به صورت کاملاً عام‌المنفعه و رایگان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =