• ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
  • کد خبر: 50294
  • readingTime: ۱ دقیقه
اهن

تولید جهانی آهن خام در ژانویه سال جاری میلادی با ۵.۷ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱۱۲.۳ میلیون تن رسید و کشورهای چین، هند و ژاپن نیز در مدت نامبرده بزرگترین تولید کنندگان هستند.

به گزارش ایراسین، طبق جدیدترین گزارشی که مرکز GMK ارائه داده است تولید جهانی آهن خام در ژانویه ۲۰۲۴ با ۵.۷ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱۱۲.۳ میلیون تن رسید. این رقم در مقایسه با ژانویه سال ۲۰۲۳ به میزان ۰.۱۴ درصد افزایش یافته است.

مرکز GMK : در ژانویه سال ۲۰۲۴ چین با تولید ۶۷.۲۹ میلیون تن آهن خام، هند با تولید ۱۲.۰۴ میلیون تن و ژاپن با تولید ۵.۳۴ میلیون تن بزرگترین تولید کنندگان آهن خام هستند

تولید جهانی آهن خام به روش کوره بلند در ماه ۱۰۲.۶۷ میلیون تن و به روش احیای مستقیم ۹.۶۶ میلیون تن بوده است. این در شرایطی است که در ژانویه جاری در حوزه تولید آهن خام کشورهای چین با تولید ۶۷.۲۹ میلیون تن و کاهش ۳.۱ درصد تولید در مقیاس سالانه، هند با ۱۲.۰۴ میلیون تن و افزایش ۷.۵ درصد و ژاپن با تولید ۵.۳۴ میلیون تن و افزایش ۳ درصد در مقیاس سالانه بزرگترین تولید کنندگان آهن خام بوده‌اند.

اوکراین در جایگاه ۲۴ تولید جهانی آهن خام

همچنین در این گزارش آمده است در ژانویه سال جاری میلادی، اوکراین ۵۵۵ هزار تن آهن خام تولید کرد که ۰.۳ درصد نسبت به ماه قبل و ۴۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. بنابراین، این کشور در رتبه بندی تولیدکنندگان جهانی آهن در رتبه شانزدهم قرار دارد.

این در حالی است که سه کشور برتر برای تولید آهن خام در سال ۲۰۲۲ کشور چین با ۸۷۱.۰۱ میلیون تن، هند ۱۳۵.۰۷ میلیون تن، ژاپن با ۶۳.۰۴ میلیون تن تولید داشتند. از سوی دیگر در سال ۲۰۲۳، اوکراین در رتبه بندی جهانی تولید آهن خام با ۶ میلیون تن (و کاهش ۶.۱ درصدی نسبت به تولید سالانه) در رتبه بیست و چهارم قرار گرفت.

بر اساس گزارش تجارت نیوز، گفتنی است همانطور که مرکز GMK قبلاً گزارش داد، در سال ۲۰۲۳، تولید جهانی آهن خام نسبت به سال ۲۰۲۲ با ۱.۱ درصد افزایش به ۱.۴۱ میلیارد تن رسید. در سال ۲۰۲۳، در واقع ۱.۲۹ میلیون تن به روش کوره بلند و ۱۲۰.۱۵ میلیون تن به روش احیای مستقیم تولید شده است.

همچنین تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۱.۸۵ میلیارد تن رسید. در سال ۲۰۲۳ سه کشور برتر تولیدکننده کشورهای چین با تولید ۱.۰۱۹ میلیارد تن، هند با ۱۴۰.۲ میلیون تن، ژاپن با ۸۷ میلیون تن بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =