مجمع

در مجمع عمومی فوق‌العاده فولاد مبارکه افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشته با موافقت اکثر سهامداران به میزان ۲۸ همت (معادل ۳۵ درصد) افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، به گزارش خبرنگار ایراسین، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه اصفهان پیش از ظهر چهارشنبه ۲ اسفند ماه با حضور بیش از ۶۵.۶۲ درصد از سهامداران آغاز به کار کرد. 

محمد یاسر طیب نیا در این مجمع ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و همچنین میلاد حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه شرایط خوبی دارد و پروژه‌های در دست اقدام همه در حال پیشرفت است و علی رغم همه محدودیت‌های گاز، برق و … که بیش از سال‌های گذشته بود تا امروز از برنامه و تولید سال قبل جلوتر هستیم.

وی گفت: به لحاظ سودآوری نیز در شرایط خوبی هستیم و امیدواریم یک ماه آینده را نیز بتوانیم با قوت ادامه دهیم و با برداشتن محدودیت‌های گاز با توجه به گرم‌تر شدن هوا بتوانیم از رکورد سال قبل عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد ما برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته ۲۸ همت است، افزود: این افزایش سرمایه برای تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح توسعه‌ای احداث نورد گرم ۲ به عنوان ابر پروژه شرکت به میزان ۶۶ درصد، جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده بابت تکمیل پروژه‌های در جریان ساخت در داخل شرکت به میزان ۹ درصد، جبران مخارج در حال انجام مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر ۲۳ درصد و جبران مخارج انجام شده مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر ۲ درصد است.

وی ادامه داد: بخش عمده این افزایش سرمایه مربوط به پروژه نورد گرم ۲ است و باید توجه داشت که علاوه بر قرارداد اصلی، قرارداد یکسری تجهیزات جانبی مورد نیاز شامل جرثقیل‌ها، خرید غلطک، ماشین‌های سنگ و قطعات یدکی و افزایش نرخ برابری ارز را نیز داشتیم که در مجموع ۴۰ همت و معادل مبلغ ۶۳۲ میلیون یورو و حدود ۱۱ همت برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

طیب‌نیا با اشاره به روند افزایش سرمایه فولاد مبارکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون ابراز کرد: ما در فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ از ۲۰.۹ همت به ۲۹.۳ همت افزایش سرمایه‌داشتیم که ۶.۸ همت بابت پروژه نورد گرم ۲ بود، در سال ۱۴۰۱ از ۲۹.۳ به ۵۳ همت رسیدیم که این بار نیروگاه سیکل ترکیبی را داشتیم که فاز اول آن مهر ماه امسال توسط ریاست جمهوری افتتاح شد و توربین شماره ۲ این نیروگاه نیز آماده بهره‌برداری است و با تأمین گاز، این توربین به مدار وارد می‌شود تا به دنبال آن سال آینده قطعی برق به تولید آسیب نزند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه در سال گذشته بخشی از افزایش سرمایه از محل سود انباشته به خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو اختصاص داشت، گفت: ۸۰ درصد این لوکوموتیوها خریداری و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته افزایش سرمایه از ۵۳ به ۸۰ همت انجام شد، گفت: ۷.۹ همت این افزایش سرمایه مربوط به نورد گرم ۲ بود و در سال ۱۴۰۲ نیز پیش بینی ما ۱۸.۳ همت افزایش سرمایه برای نورد گرم ۲ است که امروز مصوبه آن را دریافت خواهیم کرد.

طیب‌نیا با بیان اینکه امروز پروژه نورد گرم ۲ دارای ۲۵ درصد پیشرفت است، گفت: در حال حاضر ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو تجهیزات این ابرپروژه آماده حمل است و تا ۲ ماه آینده به شرکت وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال آینده جهشی جدی در پروژه نورد گرم ۲ را خواهیم داشت هر چند در حال حاضر نیز یک هزار و ۵۰۰ نفر در سه شیفت کاری در حال کار هستند و امیدواریم این پروژه تا ۱۴۰۴ در مدار تولید قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه تا امروز ۱۱.۴ همت برای پروژه نورد گرم ۲ پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۵ با فرض ۶۰ درصد بهره برداری از ظرفیت این پروژه، ۴۷ همت در سال اول سود خالص حاصل از در مدار قرار گرفتن این پروژه است و سال بعد ۸۰ همت و در سال ۱۴۰۷ به بیش از ۱۰۰ همت خواهد رسید.

طیب‌نیا با اشاره به تکمیل پروژه‌های در جریان ساخت که ۹ درصد از افزایش سرمایه فولاد مبارکه را شامل می‌شود، افزود: واحد گالوانیزه، واحد آهن سازی، پروژه‌های جنبی طرح‌های توسعه، انرژی و سیالات فولاد سبا، پروژه‌های توسعه فولاد سبا، واحد فولادسازی، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها، سیستم اتوماسیون و طرح IT، واحد نورد سرد و … از جمله این پروژه‌ها است که جمعاً ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص جبران سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و افزایش سرمایه‌هایی که در شرکت‌ها انجام شده، افزود: یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها انتقال آب دریای عمان است که با پیشرفت خوبی رو به رو است و همچنین ما برای حل مشکل گاز و برق پیش بینی کرده‌ایم چرا که اگر آب نباشد روند تولید با توقف روبه‌رو می‌شود.

طیب‌نیا گفت: پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان نگاه بیرونی به فولاد مبارکه را تغییر داده و نشان داده که ما نه تنها به خود بلکه به مجموعه‌ها و جوامع پیرامونی خود توجه داریم.

وی گفت: افزایش سرمایه فولاد مبارکه در پروژه انتقال آب از یک مرحله از ۲۷۵ میلیارد به یک‌هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان و در نهایت به ۱۰ همت رسیده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در خصوص افزایش سرمایه از محل افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر از شرکت‌های گل گهر، چادرملو، آب صفه، توکا فولاد و شرکت نوین الکترود اردکان است که ۶.۳ همت برآورد شده است، ادامه داد: در مجموع باید توجه داشت که ۱۸ همت از افزایش سرمایه مربوط به پروژه نورد گرم ۲، ۶.۳ همت از محل مشارکت در سرمایه در حال انجام شرکت‌های سرمایه پذیر، ۲.۶ همت جبران مخارج انجام شده و ۶۲۳ میلیارد تومان نیز برای جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در شرکت‌های سرمایه پذیر است.

وی گفت: پیش بینی ما این است که در حدود چهار سال و ۹ ماه بازگشت سرمایه این طرح‌ها و افزایش سرمایه باشد و از سهامداران می‌خواهیم با افزایش سرمایه از ۸۰ به ۱۰۸ همت موافقت کنند.

گفتنی است در ادامه این مجمع و قرائت گزارش شرکت حسابرس، اکثر سهامداران با افزایش ۲۸ همتی و معادل ۳۵ درصدی فولاد مبارکه از محل سرمایه انباشته موافقت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =