انتخابات

کارشناس سیاسی و اجتماعی گفت: انتخابات به نوعی یک حق و مسئولیت مردم است که باید از این حق و مسئولیت اجتماعی به خوبی و آگاهانه پاسداری کنیم.

صادق رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اهمیت انتخابات به عنوان یک مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: انتخابات به نوعی یک فرآیند انتخاب فرد اصلح برای حکمرانی در این کشور است که سرنوشت یک کشور به همین انتخاب و ورود افراد صالح برای تقنین قوانین مناسب بستگی دارد تا از این طریق برای جبران کاستی‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: در واقع وضعیت معیشتی و بسیاری از مسائل مرتبط با مسئولیت اجتماعی به تصمیم‌گیری افرادی بستگی دارد که توسط مردم انتخاب و به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند زیرا قوانین و ضوابط یک رکن اساسی برای عمل به مسئولیت‌هاست.

کارشناس حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و بعد از گذشت حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی به‌عنوان امری اجتماعی و فراتر از سیاست تلقی می‌شود، گفت: در واقع با نگاه اجتماعی به سیاست الگوهای حکمرانی، نظام حزبی، رقابت و کارآمدی جای مناقشات سطحی و عوام‌فریب تبلیغاتی و ضداجتماعی را در انتخابات خواهد گرفت.

وی افزود: درواقع در صورت نگاه اجتماعی به سیاست و ترویج گفت‌وگومحوری می‌توان به تبیین شاخص‌های حکمرانی و ترسیم یک جامعه مبادرت کرد و در این صورت، راه اصلاح دموکراتیک مشکلات و کمبودها نیز هموار می‌شود.

رمضانی خاطر نشان کرد: با رأی ندادن و مسئولیت‌گریزی اجتماعی، کاری درست نمی‌شود بلکه قطعاً وضعیت بدتر و جنبه‌های مثبت نیز تضعیف خواهند شد و بدیهی است که مشکلات اقتصادی تنها با رجوع به ظرفیت‌های داخلی و بذل توجه به استعدادهای بومی و نخبگان قابلیت حل شدن اساسی دارد.

وی انتخابات را حق و مسئولیت مردم دانست و افزود: باید از حق و مسئولیت اجتماعی خود به خوبی و آگاهانه پاسداری کنیم.

کارشناس حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی معتقد است که بهترین راه اعتراض به روند موجود، مشارکت ایجابی و حضور در صحنه انتخابات است، انتخاباتی که برخاسته از ایده اعتراضی انقلاب اسلامی به رژیم ضداجتماعی پهلوی محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =