لوله انتقال آب

مدیرعامل این هلدینگ گفت: بالغ‌بر ۱۰۰ هزار تن لوله برای ابرپروژه انتقال آب کشور توسط نوردلوله کوثر تولید شد.

به گزارش ایراسین، حامدحسین ولی‌بیک اظهار کرد: صنعت لوله‌سازی یکی از صنایع مهم و کلیدی وابسته به صنعت فولاد است که چرخ محرک بسیاری از صنایع دیگر نظیر نفت و گاز، کشاورزی، ساختمان، خودروسازی و… را به حرکت درمی‌آورد.

وی افزود: خودکفایی در زمینه تولید لوله‌های فولادی، نه‌تنها موجب جلوگیری از خروج بیهوده ارز از کشور خواهد شد، بلکه با فراهم‌کردن امکان صادرات و با تنوع‌بخشی به سبد صادراتی کشور، زمینه را برای عبور از اقتصاد تک‌محصولی و ارزآوری نیز فراهم می‌کند.

ولی‌بیک عنوان داشت: ایران، به‌عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در دنیا می‌تواند با توسعه صنعت لوله‌سازی جایگاه مناسبی در این حوزه به دست آورد و ضمن تأمین بخش قابل‌توجهی از نیاز صنایع داخلی، پاسخگوی نیاز کشورهای منطقه به انواع مختلف این محصول نیز باشد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد، با بیان اهمیت پروژه‌های راهبردی و زیرساختی حوزه آب در کشور تصریح کرد: یکی از مصارف عمده لوله‌های فولادی در سراسر جهان، پروژه‌های آب و فاضلاب است و در کشور ما نیز در مقاطع زمانی مختلف پروژه‌های زیرساختی متفاوتی برای آب‌رسانی به شهرها و روستاهای دور و نزدیک تعریف شده است.

وی ادامه داد: پروژه انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی، یکی از کلان‌پروژه‌های محیط‌زیستی کشور است که با هدف رفع چالش کم‌آبی استان‌های مرکزی کشور اجرایی شده و با تکمیل آن، نیاز مردم و صنایع به آب کافی که زمینه‌ساز توسعه است برطرف خواهد شد که در این میان، استان اصفهان به‌عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور موردتوجه ویژه قرار گرفته است.

ولی‌بیک ابراز کرد: در سال‌های اخیر و با شدت گرفتن خشکسالی، استان اصفهان گرفتار بحران‌های مختلفی ازجمله فرونشست زمین، رکود گردشگری، کاهش سطح سلامت و بهداشت، کاهش امنیت روانی مردم و… شد و این مسئله، علاوه‌بر ایجاد مشکلات مختلف برای مردم و زیست‌بوم منطقه، سرعت و میزان تولید صنایع را در این استان زرخیز و پرظرفیت به میزان قابل‌توجهی کاهش داد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد ادامه داد: با عنایت به نیاز مبرم کشور به اجرای این پروژه، هلدینگ آتیه‌فولاد نقش‌جهان به‌وسیله شرکت نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا، می‌کوشد با تأمین لوله موردنیاز این طرح زیست‌محیطی، نقش خود را در تحقق توسعه پایدار کشور ایفا کند.

وی عنوان کرد: قرارداد تولید بخشی از لوله موردنیاز برای اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی، در تاریخ ۲۱ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ با دو شرکت تنبوشه‌سازان آتیه‌جی و نورد لوله کوثر منعقد شد و مجموعه آتیه‌فولاد از آن زمان، حضور فعالی در اجرای این پروژه دارد.

ولی‌بیک با اشاره به ادغام دو شرکت تنبوشه‌سازان آتیه‌جی و نوردلوله کوثر صنعت اسپادانا اذعان کرد: این ادغام که با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، افزایش بهره‌وری شرکت و در نتیجه سودآوری بیشتر برای سهام‌داران انجام شد، شرکت نوردلوله کوثر را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوله‌های اسپیرال یا درزجوش در کشور کرد که می‌تواند با پنج خط تولید، نقش قابل‌توجهی در تسریع و تکمیل ابرپروژه محیط‌زیستی انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی ایران ایفا کند.

مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد ابراز داشت: در بستر قرارداد منعقدشده، تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن لوله درزجوش تولید شده است که با این میزان، می‌توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر از طرح را لوله‌گذاری کرد.

وی بیان کرد: از طریق ادغام شرکت‌های لوله‌سازی وابسته به آتیه‌فولاد، شرکت نوردلوله کوثر امروز می‌تواند لوله‌های استانداردی را با قطر ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی‌متر تولید کند و با استفاده از ۱۳ کیلومتر راه‌آهن اختصاصی خود که به شبکه سراسری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران متصل است، محصولات خود را به سراسر میهن اسلامی بفرستد.

ولی‌بیک خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در آینده پیش‌رو با کاهش هزینه‌های عملیاتی تولید، کاهش مالیات پرداختی، افزایش بازدهی و نیز بهینه‌سازی فرایندهای تولید که ماحصل ادغام دو شرکت لوله‌سازی است و در سایه حضور تیم مدیریتی متخصص و زبده در رأس شرکت نوردلوله کوثر، مسیر توسعه با سرعت بیشتری پیموده خواهد شد و بی‌تردید این شرکت می‌تواند منشأ برکات بسیاری برای مردم ایران و سهام‌داران خود باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =