انتخابات

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری اصفهان گفت: سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان اصفهان می‌توانند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

به گزارش ایراسین و به نقل از فارس، مهدی سلیمانی، دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان در جلسه ستاد انتخابات و کارگروه عوامل اجرایی انتخابات شهرستان اصفهان اظهار داشت: از این تعداد، ۱۹۰ هزار نفر رأی اولی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: کمیته‌های ۹ گانه اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات در تلاش است انتخابات پیش رو در فضایی امن و با نشاط و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و تحقق راهبردهای چهارگانه تعیین شده از سوی رهبر انقلاب برای تأمین سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری برگزار شود.

صلاحیت ۱۲ نفر از ۲۹ نفری که از استان اصفهان برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده بودند، مورد تأیید فقهای شورای نگهبان قرار گرفت.

همچنین هزار و ۷۶۸ داوطلب که ثبت نام خود را برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کردند که شمار داوطلبان تأیید صلاحیت شده استان اصفهان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون ۵۷۳ نفر است.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب پنج عضو این مجلس در استان برای دوره هشت ساله و انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۱۹ نماینده استان و یک نماینده مسیحیان ارامنه جنوب برای دوره چهار ساله، روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =