اهن

مصرف قراضه جهان در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۵۸۸ میلیون تن رسید.

به گزارش ایراسین و به نقل ازچیلان، نمودار زیر از وب‌سایت استیل مینت گرفته شده و مصرف قراضه را در کشورهای فولادساز در سال ۲۰۲۳ میلادی به تصویر می‌کشد.

بنا بر داده‌های این نمودار مصرف قراضه جهان در سال ۲۰۲۳، ۵۸۸ میلیون تن بود که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲، ۵ درصد کاهش داشت.

چین در صدر فهرست مصرف‌کنندگان قراضه / ترکیه و امریکا بیشترین وابستگی را دارند

نمودار همچنین گویای اینست که در سال ۲۰۲۳ میلادی چین ۲۳۷ میلیون تن قراضه مصرف کرده است و به همین ترتیب مصرف قراضه اتحادیه اروپا ۸۱ میلیون تن، آمریکا ۵۷ میلیون تن، ژاپن ۳۳ میلیون تن، هند ۳۱ میلیون تن، کره جنوبی ۲۷ میلیون تن، ترکیه ۲۷ میلیون تن، روسیه ۲۵ میلیون تن، برزیل ۱۲ میلیون تن و تایوان ۹ میلیون تن بود. ۴۸ میلیون تن قراضه نیز در این سال در سایر کشورهای جهان مصرف شد.

در سال ۲۰۲۳ مصرف قراضه چین ۵ درصد، اتحادیه اروپا ۵ درصد، هند ۱۲ درصد و روسیه ۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت و در همین حال مصرف آمریکا یک درصد، ژاپن ۳ درصد، کره جنوبی ۲ درصد، ترکیه ۶ درصد، برزیل ۲ درصد و تایوان ۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کمتر بود. دیگر کشورهای جهان نیز ۲۰۲۳ را با کاهش ۴۸ درصدی مصرف قراضه نسبت به سال ۲۰۲۲ پشت سر گذاشتند.

نمودار همچنین تولید فولاد در کشورهای مصرف‌کننده قراضه جهان را نشان می‌دهد. بنا بر داده‌های این نمودار در سال ۲۰۲۳، یک میلیارد و ۳۹ میلیون تن فولاد در چین، ۱۳۵ میلیون تن در هند، ۸۱ میلیون تن در آمریکا، ۸۸ میلیون تن در ژاپن، ۱۴۰ میلیون تن در هند، ۶۷ میلیون تن در کره جنوبی، ۳۲ میلیون تن در ترکیه، ۷۶ میلیون تن در روسیه، ۳۲ میلیون تن در برزیل و ۱۹ میلیون تن در تایوان تولید شد.

در هر یک از این کشورها قراضه سهم متفاوتی در تولید فولاد دارد؛ در چین ۲۳ درصد، در اتحادیه اروپا ۶۰ درصد، در آمریکا ۷۱ درصد، در ژاپن ۳۸ درصد، در هند ۲۲ درصد، در کره جنوبی ۴۱ درصد، در ترکیه ۸۴ درصد، در روسیه ۳۳ درصد، در برزیل ۳۸ درصد و در تایوان ۴۴ درصد از تولید فولاد با ذوب قراضه انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =