فولاد

بنا بر تازه‌ترین گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد جهان در سال ۲۰۲۳ با اختلافی اندک نسبت به سال ۲۰۲۲ به بیش از یک میلیارد و ۸۴۹ میلیون تن رسید. همچنین تولید ایران در سال ۲۰۲۳، ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و ۱.۸ برابر بیش‌تر از سال ۲۰۲۲ بود.

به گزارش ایراسین و به نقل ازچیلان، انجمن جهانی فولاد آمار تولید فولاد جهان را در کل سال ۲۰۲۳ منتشر کرد. بنا بر آمار این انجمن، در سال ۲۰۲۳ میلادی یک میلیارد و ۸۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد و این حجم از تولید نسبت به سال ۲۰۲۲، ۰.۱ درصد رشد داشت. همچنین بنا بر این آمار ۱۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد در آخرین ماه سال ۲۰۲۳ (دسامبر) در جهان تولید شد.

بنا بر آمار انجمن جهانی فولاد، ایران در سال ۲۰۲۳ جایگاه خود را به عنوان دهمین تولیدکننده فولاد جهان حفظ کرد. تولید فولاد کشور در کل این سال ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار و در ماه دسامبر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بود. تولید فولاد ایران در سال ۲۰۲۳، ۱.۸ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود و تولید دسامبر ۲۰۲۳، ۱۲.۱ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ افزایش داشت.

چین در سال ۲۰۲۳ یک میلیارد و ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد و تولید این کشور نسبت به سال ۲۰۲۲ هیچ رشدی نداشت.

هند در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال ۲۰۲۳، ۱۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد در این سال تولید کرد. تولید این کشور در این سال نسبت به سال ۲۰۲۲، ۱۱.۸ درصد رشد داشت.

ژاپن سومین تولید کننده بزرگ فولاد دنیا در ۲۰۲۳ میلادی ۸۷ میلیون تن فولاد تولید کرد و تولید آن نسبت به سال ۲۰۲۲ ۲.۵ درصد کاهش داشت.

آمریکا در جایگاه چهارمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال ۲۰۲۳، ۸۰ میلیون و ۷۰۰ هزار فولاد تولید کرد و تولید این کشور در این سال نسبت به سال ۲۰۲۲، ۰.۲ درصد رشد کرد.

روسیه رتبه پنجم تولید فولاد جهان را پس از کشورهای یادشده در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داد و تولید آن در این سال به ۷۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید و نسبت به سال ۲۰۲۲، ۵.۶ درصد رشد یافت.

کره جنوبی در رتبه ششم تولید جهانی فولاد، تولید خود را به ۶۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رساند و نسبت به سال ۲۰۲۲، ۱.۳ درصد رشد داد.

در سال گذشته میلادی آلمان هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بود. این کشور در سال ۲۰۲۳، ۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد و تولید آن نسبت به سال ۲۰۲۲، ۳.۹ درصد کاهش داشت.

ترکیه در سال ۲۰۲۳ در جایگاه هشتمین تولیدکننده برتر فولاد در جهان ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد و تولید آن در مقایسه با سال ۲۰۲۲، چهار درصد افت داشت.

برزیل نیز نهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال ۲۰۲۳ بود. این کشور در این سال ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد و تولید آن نسبت به سال ۲۰۲۲، ۶.۵ درصد کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =