آئین اختتامیه کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم هرمزگان

همزمان با آئین اختتامیه سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که به همت فولاد هرمزگان در بندرعباس برگزار شد، برترین‌های این کنفرانس تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آئین اختتامیه سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که به همت فولاد هرمزگان در بندرعباس برگزار شد با معرفی برترین‌های این کنفرانس برگزار شد.

بر این اساس در بخش کارگاه‌ها مهندس گرجی از شرکت فولاد مبارکه با موضوع فرایند ریخته گری مداوم عمودی، دکتر سقایی از مرکز پژوهش کیفیت پارسیان با عنوان رویکردهای داده محور در حل مساله‌های پیچیده ریخته گری، دکتر اشرفی

از دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع فناوری‌ها و نوآوری در ریخته گری مداوم، مهندس جنتی از شرکت پارس مواد کوثربا عنوان کاربرد سیستم‌های VOD کاربرد و روش‌های تولید سوپر آلیاژها، دکتر نیک خواجوی از UGE Canada با عنوان Carbon Capture، دکتر هاشمی از شرکت دیجی وایز با عنوان مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم و کاربرد دو قلوی دیجیتال در صنعت فولاد، مهندس براتی از شرکت مینا با موضوع بازیابی حرارت در فرآیندهای صنعت فولاد، مهندس نادری از شرکت فولاد مبارکه با موضوع عوامل مؤثر در خوردگی نسوز LF، به دلیل برگزاری کارگاه شناسایی ویژگی‌ها و نوع آخال‌ها در تختال‌های ریخته گری نیز از مهندس کپل پور از گروه ملی فولاد تجلیل شد.

دکتر ابراهیمی نیز از دانشگاه شیراز به دلیل ارائه در کارگاه فرایندهای ترمو مکانیکی فولاد مورد تجلیل قرار گرفت، دکتر شیوایی نیز از دانشگاه آزاد پردیس با ارائه در کارگاه از آلیاژهای مرسوم با فولانسازی نانوساختار انتروپی بال تجلیل شد. دکتر صدر السادات نیز از دانشگاه چمران اهواز به دلیل ارائه در کارگاه مکانیزم‌های مؤثر در کاهش عیوب شمش‌های فولادی در ریخته گری مداوم تجلیل شد، مهندس حاجی صادقیان نیز از شرکت ذوب آهن به دلیل ارائه در کارگاه اصول و کاربرد مبدل‌های فرکانسی و صرفه جویی در صنایع فولاد و ذخیره سازی انرژی مورد تقدیر قرار گرفت.

سرباره آهن و فولاد از ضایعات تا محصولات با مزایای فنی اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست عنوان کارگاهی بود که توسط خانم دکتر صمدی از دانشگاه الزهرا ارائه شد و در این آئین مورد تقدیر قرار گرفت. داده کاوی یادگیری ماشین و کاربرد آن در صنایع فولاد نیز توسط دو استاد دکتر حسین محمدی و دکتر محسن محمدی از دانشگاه شیراز ارائه شد که در این آئین تجلیل شدند.

کاربرد روانکارها در ریخته گری مداوم نیز کارگاه دیگری بود که به همت شرکت ذوب گستر قم و توسط مهندس هاشمی برگزار شد که مورد تقدیر قرار گرفت. راهکارهای افزایش بهره وری در فولادسازی و ریخته گری مداوم نیز کارگاهی بود که به همت فولاد هرمزگان و با ارائه مهندس قراگوزلو برگزار شد و در این کنفرانس مورد تقدیر قرار گرفت.

جمشاد جمشیدیان نیز به دلیل هدایت کارگاه‌های بین المللی در این آئین مورد تجلیل قرار گرفت.

در بخش مقالات ارائه شده در این دوره از کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری نیز مقاله «ارتقای کیفیت فولادهای فوق کم کربن و کاهش مصرف فرومنگنز به کمک جلوگیری از اکسیداسیون فرومنگنز» نوشته مهندس عظیمی تندیس زرین این کنفرانس را به خود اختصاص داد.

رتبه دوم نیز به مقاله «بررسی عوامل مؤثر بر ایجاد ناخالصی در تختال‌های تولید شده» اثری از مهندس مهدی ابراهیمی از شرکت فولاد هرمزگان تعلق گرفت.

مقاله «بررسی منشأ تشکیل ترک ارزی در تختال فولاد کربن متوسط تولید شده توسط فرایند ریخته‌گری پیوسته» از دکتر عرفان منش از دانشگاه مالک اشتر به عنوان مقاله سوم تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =