بازدید از شرکت فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سفر رئیس جمهور به هرمزگان واحد نورد احداث خواهد شد که با این اقدام نه تنها فولاد هرمزگان از تک محصولی خارج خواهد شد، بلکه ورق‌هایی که تاکنون در کشور تولید نشده، به تولید خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عطاالله معروفخانی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از شرکت فولاد هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در برنامه کاری خود اشتغال زایی چند هزار تایی و بی نیازی کشور از واردات ورق‌های خاص را داریم.

وی افزود: بر این اساس با تلاش‌های صورت گرفته در سفر رئیس جمهور به هرمزگان واحد نورد احداث خواهد شد که با این اقدام نه تنها فولاد هرمزگان از تک محصولی خارج خواهد شد، بلکه ورق‌هایی که تاکنون در کشور تولید نشده، به تولید خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ادامه داد: در حوزه مگامدول‌ها نیز مگامدول‌های پِرِد برای نخستین بار در حال ساخت است که سه محصول خروجی دارد که برای اولین بار در دنیا تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه این مگامدول‌ها قرار بود طی چند سال گذشته توسط شرکت‌های ایتالیایی و آلمانی ساخته شود، گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها این امر محقق نشد و امروز با استفاده از تکنولوژی داخلی در حال ساخت آنها هستیم به گونه‌ای که این میزان پیشرفت در حوزه تکنولوژی در فولاد هرمزگان برای آن شرکت‌ها نیز تعجب برانگیز است.

معروفخانی با بیان اینکه سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم می‌تواند بستری برای آشنایی و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا باشد، ادامه داد: ما سعی داریم با استفاده از ظرفیت‌های این کنفرانس از بومی‌سازی عبور کنیم و تمام طرح‌های توسعه‌ای این شرکت را به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: ما به دنبال توسعه تکنولوژی هستیم تا حدی که دیگر کشورهای دنیا برای استفاده از آن به سراغ ما بیایند، گفت: ما امروز در فولاد هرمزگان بهترین اسلب‌های دنیا را تولید می‌کنیم و کشورهای اروپایی برای خرید آن صف می‌کشند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه با بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ای و بهبود فرایند تولید شرکت فولاد هرمزگان حدود ۳ هزار نیرو را جذب خواهیم کرد، گفت: این نیروها در همه مقاطع جذب خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایراسین در خصوص تحقق رؤیای تولید فولاد سبز در فولاد هرمزگان نیز ابراز کرد: ما نخستین شرکت فولادی ایران هستیم که برای تولید فولاد سبز گام برداشتیم و بر اساس قراردادی که با پالایشگاه ستاره خلیج فارس داشتیم لوله گذاری از پالایشگاه به مجموعه فولاد هرمزگان انتخاب پیمانکار شده است و امیدواریم طی چند ماه آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =