کوره

مدیر فروش شرکت ایران ترانسفو از توافق با فولاد بوتیای ایرانیان برای تولید بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره در ایران خبر داد.

به گزارش ایراسین و به نقل از معدن نامه، وقتی در نهم تیرماه سال جاری شرکت فولاد بوتیای ایرانیان از نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۵۰ مگاواتی نسل Fخود با بالاترین راندمان رونمایی و با حضور ریاست جمهوری مراسم افتتاح آن را برگزار کرد، قابل حدس بود که این افتتاح تنها نقطه‌ای آغازین از مسیری است که قرار است با جدیت به سمت نوآوری و خودکفایی در مجموعه میدکو پیش رود.

شرکت فولاد بوتیای ایرانیان از شرکت‌های هلدینگ میدکو در ادامه مسیر خود، قراردادی نیز برای تولید ترانسفورماتور کوره به‌صورت بومی و داخلی با شرکت ایران ترانسفو منعقد کرد. تولید این محصول اولین گام در جهت بومی‌سازی تولید ترانسفورماتور کوره در کشور بوده و توسط شرکت ایران ترانسفو به مرحله اجرایی رسیده است.

در خصوص توافقنامه مبادله شده با فولاد بوتیا باید بگویم خوشبختانه شرکت فولاد بوتیا و مدیریت آن، جناب دکتر خسروی راد به ما اعتماد کردند و تولید ترانسفورماتور کوره را به ما سپردند، ما هم توانستیم به لطف خدا بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره EAF تولید داخل را با توان ۱۷۸ مگاولت آمپر تولید کنیم؛ البته آزمون‌های کارخانه‌ای آن در بهمن‌ماه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بومی‌سازی صنعت فولاد در کشور معتقد است: با توجه به جایگاه کشور در حوزه تولید فولاد، شرکت ایران ترانسفو به لطف الهی وظیفه ملی و میهنی خود در زمینه خودکفایی در تولید انواع ترانسفورماتورهای موردنیاز در این صنعت را با موفقیت انجام داده است.

ادیبان در خصوص مزیت‌های این تولید می‌گوید: با انجام این کار، کشور ما از واردات این نوع از ترانس‌ها بی‌نیاز شد و عملاً ترانسی در صنعت فولاد وجود ندارد که در داخل نتوانیم تولید کنیم. این موفقیت به‌واسطه تلاش مهندسان و کارگران شرکت ایران ترانسفو به‌دست‌آمده و اعتمادی که شرکت محترم فولاد بوتیا و شرکت برسو به‌عنوان مشاورشان به تولید داخلی داشتند زمینه‌ساز این موفقیت شد.

گفتنی است شرکت فولاد بوتیای ایرانیان که در سال ۱۳۹۰ با سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه «میدکو» شروع به کار کرد، با هدف تکمیل زنجیره تأمین فولاد کشور و رسالت جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی، اقدام به ایجاد کارخانه‌های تولید کنسانتره، گندله، احیا مستقیم، فولادسازی و ریخته‌گری و نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۵۰ مگاواتی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =