استاندار

استاندار اصفهان گفت: قانون جامع حمایت از معلولان بسیار متعالی است اما از لحاظ پشتیبانی‌های بالادستی محدود است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، بیست و چهارم دی ماه، در نشست با نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های معلولین استان ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) گفت: مجموعه بهزیستی با رویکرد جهادی مأموریت مقدسی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از افضل‌ترین خدماتی که در کشور توسط دستگاه‌های خدماتی ارائه می‌شود توسط سازمان بهزیستی رقم می‌خورد.

استاندار اصفهان حوزه مأموریتی سازمان بهزیستی را وسیع قلمداد کرد و گفت: اما این مأموریت تنها در درون سازمان بهزیستی دنبال نمی‌شود، بلکه حمایت از معلولین باید در سازمان‌های دیگر نیز اتفاق بیفتد و دستگاه‌های مختلف ذیل این مأموریت کلی، مسئولیت‌هایی را بر عهده بگیرند و همه کمک کنند تا قانون جامع حمایت از معلولین به خوبی اجرا شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: قانون جامع حمایت از معلولان بسیار متعالی است اما از لحاظ پشتیبانی‌های بالادستی محدود است و اجرای قوانین در پیچ و خم اعتبارات ناکافی گرفتار می‌شود.

وی ادامه داد: از این رو انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

استاندار اصفهان در خصوص مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، گفت: مشکلی در استفاده از ظرفیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی داریم که باید به صورت قانونی رفع شود و شایسته است قانون همراهی و حمایت کند تا بنگاه‌های اقتصادی را در خدمت جامعه درآوریم.

مرتضوی افزود: اختیار مسئولیت اجتماعی به صورت کلی به بنگاه‌های اقتصادی واگذار شده در صورتی که انتظار می‌رود اختیار استان در این خصوص لحاظ شود تا مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی طیف گسترده‌ای از خدمات به مردم را در بر بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر جامعه نسبت به مشکلات جامعه معلولان تعالی فرهنگی بیابد شاهد زندگی با نشاط برای معلولان خواهیم بود.

استاندار اصفهان از نمایندگان تشکل‌های معلولان درخواست کرد پیشنهادات و مشکلات خود را به صورت مکتوب ارائه دهند تا مورد پیگیری قرار بگیرد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های معلولین استان چالش‌های خود را عنوان و در راستای رفع آنها نیز پیشنهاداتی را ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =