انتخابات

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه تاکنون تخلفات بسیار ناچیز بوده مردم و داوطلبان قانون را رعایت می‌کنند، گفت: در کل کشور در بخش تخلفات ۲۰۰ مورد در حوزه پیشگیری ثبت شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، محسن اسلامی در نشست شورای اداری شهر قدس که با محوریت انتخابات و با حضور محمدی امام جمعه، گلیکانی فرماندار، جلال زاده دادستان و اعضای شورای اسلامی، شهردار و مسئولان و رؤسای ادارات شهرقدس در سالن شهید فخری زاده برگزار شد به تغییر قانون خبرگان و مجلس اشاره و اظهار کرد: در ماده ۷۴ به این موضوع اشاره شده که دستگاه‌های اجرایی باید به نامزدها ارائه خدمت داشته باشند و از همه ادارات درخواست دارم که در این زمینه همه امکانات را جهت باشکوه برگزار شدن انتخابات انجام دهند و در همین راستا بی طرفی و قانونمداری را رعایت کنند.

وی گفت: امسال ضرب مهر نخواهیم داشت و بر اساس قانون با کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت، پاسپورت و شناسنامه می‌توانیم رأی بدهیم و هر کد ملی در یک سامانه الکترونیکی که مربوط به ثبت احوال است ثبت می‌شود و فردی که یک بار رأی داده اگه دوباره رأی دهد جرم انگاری صورت گرفته و در سوابق الکترونیکی شخص قرار خواهد گرفت.

اسلامی افزود: امسال در قانون، ستاد پیشگیری داریم و خوشبختانه تا الان تخلفات بسیار ناچیز بوده مردم و داوطلبان رعایت می‌کنند و در کل کشور در بخش تخلفات ۲۰۰ مورد در حوزه پیشگیری داشته‌ایم.

وی در ادامه به بحث سامانه مالی انتخابات اشاره کرد و افزود: همه نامزدها یک شماره حساب به ما داده‌اند و ما به بانک مرکزی داده‌ایم چنانچه هر فرد از سقف مالی که در هر حوزه انتخابیه مشخص است بالاتر رود تخلف صورت گرفته و برخورد خواهد شد.

سخنگوی انتخابات کشور ادامه داد: منابع مالی از اموال و دارایی خود فرد یا از شخص حقیقی ایرانی و یا از احزاب و گروه‌های سیاسی دارای مجوز تأمین خواهد شد و هر شخص حقیقی صرفاً ۲۰ درصد از سقف مجاز می‌تواند هزینه کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ماده ۷۴ امکانات رایگان و شبه رایگان در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد و امکانات شهرداری‌ها و صداوسیما که هر نماینده ۲۰ دقیقه برنامه ضبطی در صدا و سیما پخش خواهد شد و ۵ پیام رسان داخلی در حوزه تبلیغاتی از وزارت ارتباطات می‌گیرد.

وی در پایان افزود: در بحث پشتیبانی ماده ۱۳ کلیه وزارت خانه‌ها ادارات رؤسای دولتی شهرداری‌ها حسب درخواست وزارت کشور استاندار فرماندار و بخشدار موظف هستند کارکنان و سایر امکانات را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنها قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =