دانش بنیان

یکی از موسسان شرکت کارن نوید افزار پارسیان گفت: اعتماد فولادمبارکه به دانش بنیان‌ها در نوع خود مثال زدنی است و ما در حوزه کانکتورهای الکتریکی ۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته‌ایم.

مجید پوراکبر، یکی از موسسان شرکت کارن نوید افزار پارسیان در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: ما در شرکت کارن انواع کانکتورهای الکتریکی را در کشور تولید می‌کنیم.

وی افزود: خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتیم. سالانه در حدود ۵۰۰ میلیون دلار کانکتور به کشور وارد می‌شود و ما در حال حاضر بخش اندکی از این نیاز را از طریق تولید داخلی و بومی سازی محصول تامین می‌کنیم.

یکی از موسسان شرکت کارن نوید افزار پارسیان ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه با خرید سهام و سرمایه گذاری در شرکت کارن سبب جهش در تولید و همچنین افزایش سهم ما از بازار شد. امیدواریم سال آینده بتوانیم ۱۰ درصد از نیاز کشور به این کالای استراتژیک را تامین ‌کنیم.

پوراکبر تصریح کرد: بنا بر خطاپذیر بودن کانکتور، این محصول یک کالای حساس و استراتژیک به شمار می‌رود. بسیاری از صنایع و بعضا مشتریان ما در تامین و تعمیر این محصول با مشکل مواجه بودند. امیدواریم با حمایت و پشتیبانی فولاد مبارکه امکان توسعه در این زمینه فراهم شود.

وی اظهار کرد: ما بالغ بر ۲ سال فعالیت کردیم اما کسی به این صورت از ما به عنوان یک شرکت دانش بنیان حمایت نکرد. خوشحالیم که شرکت فولاد مبارکه در کنارمان است و نه تنها مانع از رشد نمی‌شود بلکه از حمایت‌های لازم جهت توسعه مجموعه دریغ نمی‌کند.

یکی از موسسان شرکت کارن نوید افزار پارسیان در پایان عنوان کرد: کانکتورهایی که در حال حاضر تولید می‌کنیم در صنایع هوا فضا، نفت و گاز، فولاد و... کاربرد دارند. تصمیم داریم به توسعه کانکتورهای خورشیدی، مناسب صنعت هوایی و نیازهای کشور بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =