فناورفرتاک

مدیرعامل شرکت فناورفرتاک اسپادانا گفت: اهمیت دادن به موضوعات با تکنولوژی بالا در اولویت فولاد مبارکه قرار دارد و به همین خاطر توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف فولاد مبارکه برای هوشمند کردن فرآیندهای کنترل کیفی و ایجاد بسترهای مورد نیاز برای تولید، سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در کارخانه فولاد مبارکه پیاده‌سازی کنیم.

محمد امامی مدیرعامل شرکت فناورفرتاک اسپادانا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای بومی‌سازی و حمایت فولادمبارکه اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان که به همت فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر ایران در حوزه هوش مصنوعی، پردازش تصویر و کارخانه هوشمند در صنایع مختلف، سیستم‌های مختلفی را ارائه کرده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به استقبال شرکت فولاد مبارکه و اهمیت دادن به موضوعات با تکنولوژی بالا، توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف فولاد مبارکه برای هوشمند کردن فرآیندهای کنترل کیفی و ایجاد بسترهای مورد نیاز برای تولید، گامی موثر برداریم و سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در کارخانه فولاد مبارکه پیاده‌سازی کنیم.

امامی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده توسط این شرکت را توسعه و ساخت سیستم نویسه خوان نوری یا همان OCR دانست و گفت: با استفاده از این سیستم، کنترل و ردیابی تمام تختال‌های تولید شده در فولاد مبارکه به صورت هوشمند و اتوماتیک انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فناورفرتاک اسپادانا ادامه داد: این سیستم باعث شده از خروج تختال بدون هویت جلوگیری شود که این امر باعث کاهش هزینه‌های تولید و افزایش رضایتمندی مشتریان فولاد مبارکه شده است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت فولاد مبارکه با حمایت از این شرکت در راستای توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی و ساخت محصولات پردازش تصویر و دانش بنیان مورد نیاز در صنعت فولاد، اکنون از خدمات با تکنولوژی در سطح جهانی این شرکت استفاده می‌کند.

امامی افزود: این شرکت اکنون در حال طراحی و ساخت سیستم هوشمند کنترل عیوب سطح ورق و تختال برای شرکت فولاد مبارکه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =