برند

شرکت‌های بزرگ فولادساز جهان در یک اقدام نوآورانه و ابتکاری برای محصولات سازگار با محیط زیست و یکپارچه‌سازی آنها یک برند اختصاصی ثبت کردند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین-ریحانه شهبازی: شرکت‌های مطرح و بزرگ فولادساز برای یکپارچه‌سازی محصولات و اقدامات محیط‌زیستی خود در راستای کاهش انتشار کربن و تولید فولاد سازگار با محیط زیست اقدام به ثبت برند اختصاصی کردند تا از این طریق این محصولات با گواهی ثبت برند سبز به مشتریان عرضه شود. عنوان این برندها در واقع ترکیبی از کلمه سبز و نام کارخانه فولادساز است که تاکنون شرکت‌های پوسکو، آرسلورمیتال، نیپون استیل، Salzgitter AG، و JFE از برندهای خود رونمایی کردند.

کربن‌زدایی فولاد، یک چالش نوظهور و ناگریز

کشورهای سراسر جهان با تعیین اهداف بلند مدت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) به سمت اقتصادی بر پایه کاهش کربن حرکت می‌کنند. علاوه بر این، با توجه به اجرای مالیات بر میزان کربن توسط اتحادیه اروپا، کربن‌زدایی در صنایعی که انتشار کربن بالایی دارند امکان به تعویق انداختن این رویه را ندارند. به طور خاص، فولاد یک محصول رایج با کربن فشرده است که شامل واکنش سنگ آهن با زغال سنگ به عنوان سوخت و کک به عنوان یک عامل کاهنده می‌شود و انتشار کربن قابل توجهی را در طول فرآیند تولید خواهد داشت.

وضعیت برندهای فولاد جهانی در راستای کاهش کربن

شرکت‌های فولاد جهانی تحت برندهای اصلی و اختصاصی خود، پروژه‌های فناوری فولادی را برای دستیابی به فولاد بدون کربن اجرایی می‌کنند.

برای نمونه آرسلور میتال برند ابتکاری خود را به نام XCarb اعلام کرد و یک پروژه نوآوری سبز را برای ایجاد اقتصاد چرخشی و فولاد بدون کربن، تحت این برند اجرایی کرد. این شرکت گواهی فولاد سبز XCarb را برای کمک به مشتریان خود در کاهش اثر کربن معرفی کرده است.

برندسازی فولادسبز؛ اقدام نوآورانه شرکت‌های فولادساز جهانی

یکی دیگر از تولید کنندگان فولاد به نام( Salzgitter AG) تصمیم دارد تا انتشار کربن را در طول تولید فولاد بر اساس برنامه (SALzgitter Low COAKING Steelmaking) و تحت برند SALCOS به طور چشمگیری کاهش دهد. این شرکت در حال آزمایش فرآیندهای تولید فولاد بدون کربن برای تحقق تولید هیدروژن سبز است.

همچنین شرکت «نیپون استیل» اعلام کرد که از سال جاری، فولاد بدون کربن با انتشار کربن صفر را به فروش خواهد رساند. استراتژی کاهش کربن آن شامل استفاده از برق سبز، توسعه محصولات با عملکرد بالا مانند فولاد پیشرفته با قدرت بالا (AHSS) برای کاهش وزن خودرو و همچنین فولاد با عملکرد بالا برای موتورهای محرک EV و افزایش ظرفیت عرضه است.

ثبت برند Greenate، یک برند ابتکاری یکپارچه

POSCO یک شرکت فولادی پیشرو است که رسیدن به فولاد بدون کربن را تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرده و برای سازمان‌دهی مجدد زیرساخت‌های جامع به منظور دستیابی به کربن‌زدایی با مواد خام سازگار با محیط زیست، جذب و بازیافت کربن و تولید فولاد با مصرف هیدروژن کم را در دستور کار قرار داده است.

این شرکت با قدم نهادن در مسیر فناوری، نوآوری محصول و مسئولیت اجتماعی برای کاهش انتشار کربن، به عنوان یک گروه پیشرو در کشور کره در کربن‌زدایی به شمار می‌رود که در نوامبر ۲۰۲۲ از برند اصلی خود به نام (Greenate ) رونمایی کرد. این برند را در انجمن مواد سبز ۲۰۲۲ برای تقویت تجارت آینده با مشتریان انتخاب کرد.

ترکیب نام این برند از کلمه « سبز» و یک پسوند تشکیل شده که کلمه سبز نشان دهنده تعهد پوسکو به محیط زیست است و« ate » به عنوان یک پسوند به معنای عمل به شیوه‌ای خاص است و نشان دهنده برنامه شرکت پوسکو برای ایجاد یک «سیاره سبز» است.

برندسازی فولادسبز؛ اقدام نوآورانه شرکت‌های فولادساز جهانی

پوسکو دلیل ثبت این برند را ادغام تلاش‌ها و نتایج خود برای دستیابی به فولاد بدون کربن و قابل لمس بودن این نتایج در مسیر فولاد سبز عنوان می‌کند.

این برند، پرچمدار سازگاری با محیط زیست است و سه دسته فولاد، فناوری و فرآیند و زیرساخت را شامل می‌شود. البته نه تنها محصولات فولادی سازگار با محیط زیست پوسکو را با قابلیت سبز هدایت می‌کند، بلکه فناوری و فرآیندهای فولادی کم‌کربن به ویژه تولید آهن و فولاد نسل آینده کم هیدروژن را نیز پوشش می‌دهد.

نخستین ترانسفورماتورهای ساخته شده با فولاد سبز Jgreextm در اروپا

شرکت فولاد JFE اعلام کرده که فولاد سبز Jgreextm، یک فولاد الکتریکی است که برای استفاده در ترانسفورماتورها که در اروپا تولید می‌شوند انتخاب شده است. این اولین سفارش برای Jgreextm خارج از ژاپن و همچنین اولین استفاده از آن در ورق‌های فولادی الکتریکی خواهد بود.

همانطور که تولید ترانسفورماتورهای با کارایی بالا به کاهش انتشار کربن کمک می‌کنند، برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد جهانی فولاد و همچنین کاهش مصرف برق و انرژی‌های تجدیدناپذیر، انتظار می‌رود تقاضای فولاد الکتریکی دانه محور مورد استفاده در این ترانسفورماتورها نیز افزایش یابد. در آینده نیز این شرکت با قدم نهادن در این مسیر به کاهش کربن جهانی کمک می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =