• ۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
  • کد خبر: 47546
  • readingTime: ۲ دقیقه
عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر می‌گوید: بازار طلای تهران طبق روال هرروز به فعالیت خود ادامه می‌دهد، بازاریان پذیرای مشتریان خود هستند و در روزهای پایانی سال وضعیت مطلوبی را پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، به تازگی خبری مبنی بر اخذ مالیات ۲۵ درصدی از معاملات طلا منتشر شده است؛ خبری که آرامش بازار طلا را برهم زده است و شماری از فعالان بازار طلا مدعی‌اند دود این قانون جدید مالیاتی به چشم بازار طلا می‌رود و بسیاری از واحدهای تولید و فروش طلا را در آستانه تعطیلی قرار می‌دهد. برخی خبرها و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز از تعطیلی برخی از طلافروشی‌ها به همین دلیل حکایت دارد. 

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر درخصوص بحث افزایش مالیات‌ها در بازار طلا به خبرنگار ایراسین می‌گوید: صرفا یک مسئله اعلام شده است که نه جزئیات آن و نه زمان اجرای آن مشخص نیست و نمی‌توان دراین‌باره اظهارنظر کرد زیرا باید صبر کرد تا یک قانون شکل بگیرد، تصویب شود و به مرحله اجرا برسد. سپس در خصوص آن نظر داد، قوانین باید جا بیفتد و تا قبل از آن اظهارنظر درخصوص آن‌ها مبنایی ندارد.

این فعال صنفی ادامه می‌دهد: درمجموع در ابتدا امر نمی‌توان نگاه مثبت یا منفی به این موضوع داشت و باید صبور باشیم تا جزئیات مشخص شود. الحمدالله بازار طلای تهران طبق روال هر روز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بازاریان پذیرای مشتریان خود هستند.

همچنین سخنگوی سازمان امور مالیاتی هرگونه افزایش نرخ مالیاتی یا افزودن پایه مالیاتی حوزه طلا از روز اول دی ماه را تکذیب کرد و فقط ۹ درصد مالیات ارزش افزوده از اجرت، حق‌العمل و سود این کالا دریافت می‌شود.

قیمت‌ طلا در سراشیبی نزول

بهای هر انس طلا در آخرین روز کاری هفته گذشته با افزایش ۰.۲ درصدی به ۲۰۴۹ دلار و ۲۰ سنت رسید تا زمینه رشد قیمت‌ها در بازار طلا داخلی را در نخستین روزهای هفته جاری فراهم کند. ولی بازار طلا روز گذشته برخلاف روند روزهای ابتدایی هفته جاری رفتار کرد؛ به طوری که در پایان روز گذشته سوم دی ماه ۱۴۰۲ سکه تمام کاهش ۲۰۴ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان معامله شد. نیم سکه نیز با کاهش حدود ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار حاضر شد. همچنین ربع سکه روی رقم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی ایستاد و کاهش حدود ۱۰۰ هزار تومانی داشت. روز گذشته قیمت طلا نیز نزولی بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومانی، با رقمی حوالی دو میلیون و ۴۶۶ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۳۸ هزار تومان کاهش یافت. محمدولی درباره وضعیت بازار طلا در روزهای آتی توضیح می‌دهد: باتوجه به فرارسیدن پایان سال میلادی و نزدیک شدن به پایان سال شمسی انتظار می‌رود وضعیت بازار نسبت به روزها و حتی ماه‌های گذشته بهتر باشد. بنده یقین دارم بازار طلا در روزهای پایانی سال وضعیت مطلوبی را پشت سر می‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =