ایران، بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی دنیا

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس گفت: این شرکت با عبور از میزان تولید سال گذشته خود، برای نخستین بار در تاریخ فعالیت خود موفق به ثبت رکورد تولید سالیانه یک میلیون و ۶۲ هزار و ۸۶۸ تن بریکت گرم آهن اسفنجی شد.

به گزارش ایراسین، احسان دشتیانه اظهار کرد: این میزان از تولید در مدت زمان سال مالی یکم دیماه پارسال تا ۳۰ آذر امسال شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس محقق شده است.

وی تصریح کرد: صبا فولاد خلیج‌فارس در سال ۱۴۰۲ که مزین به سال مهار تورم و رشد تولید است، علاوه بر ثبت رکورد تولید سالیانه، توانسته رکوردهای دیگر تولید از جمله سه رکورد تولید ماهیانه را به ثبت برساند.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد هرمزگان، موفقیت‌های به دست آمده را حاصل تلاش شبانه‌روزی تمامی کارکنان به‌ویژه در حوزه بهره‌برداری و تولید کارخانه صبا فولاد دانست.

گفتنی است؛ صبا فولاد خلیج‌فارس نخستین تولیدکننده بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در ایران و از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در بندرعباس قرار دارد.

بریکت یکی از تجهیزاتی است که کاربردهای مختلفی در صنعت فولاد دارد. صنعتگران می‌توانند بریکت را با برخی کارها و فرآیند فشرده‌سازی بر روی محصولاتی مانند بریکت آهن اسفنجی، خرده آهنی، پلیسه‌ها و سایر محصولات بسازند.

صنعت فولاد که به طور مستقیم با قطعات فولادی و اجزای ارزشمند روبه‌رو است، در فرآیندهای مختلف تولید، با مقادیر زیادی اتصالات و قطعات کوچک سروکار دارد. برخی از صنعتگران مجرب اطلاع دارند که حتی این قطعات کوچک ترکیبات ارزشمندی دارند که می‌توان از آن‌ها در فرآیندهای مختلف استفاده کرد. بنابراین، تمام قطعات به ظاهر ناکارآمد، بریکت سازی می‌شوند و در فرآیند فشرده‌سازی مجددا به‌کار می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =