آتیه

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نشست هم‌اندیشی بررسی فعالیت‌های آینده آتیه فولاد گفت: حضور آتیه فولاد در فعالیت اقتصادی زنجیره بالادستی فولاد می‌تواند بسیار اثربخش و مؤثر باشد.

به گزارش ایراسین، منوچهر نیکفر، رئیس هیئت‌مدیره آتیه فولاد در جلسه بررسی و هم فکری پیرامون فعالیت‌های آینده آتیه فولاد که با حضور بهرام سبحانی مدیرعامل اسبق فولاد مبارکه، محمدتقی صمدی مدیر اسبق مهندسی صنایع فولاد مبارکه، مهدی تولائیان مدیرعامل اسبق شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه، منوچهر نیک‌فر عضو هیئت‌مدیره آتیه فولاد و مدیران آتیه فولاد در هلدینگ آتیه فولاد برگزار شد، با بیان اینکه رسالت اصلی آتیه فولاد تأمین سودآوری پایدار برای سهام‌داران است، اظهار کرد: فلسفه وجودی آتیه فولاد ارزش‌افزایی و سودآوری است که نفع آن به سهام‌داران به‌خصوص بازنشستگان گران‌قدر فولاد مبارکه برسد.

وی تصریح کرد: ما به‌عنوان تصمیم‌گیران در آتیه فولاد بایستی دغدغه‌ای به‌جز منافع سهام‌داران نداشته باشیم و اجازه نداریم سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های غیرسودآور انجام دهیم.

رئیس هیئت‌مدیره آتیه فولاد تأکید کرد: با تغییرات انجام شده در آتیه فولاد نیاز است همه اعضای آتیه فولاد مصمم و باانگیزه، با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت حرکت آتیه را شتاب دهند که البته گزارشات واصله در این مدت کوتاه نیز نشان از این اتفاق را دارد.

همچنین رضا صالحی معاون مالی، اداری و مجامع اظهار کرد: پیگیری‌های آتیه فولاد در جهت ایجاد انضباط مالی و برنامه‌ریزی در راستای سرمایه‌گذاری است و نیاز است در مورد فعالیت‌های آتیه نگاه توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری جدید به دنبال برنامه‌هایی هستیم که علی‌رغم بازدهی سریع، سود پایدار داشته باشد.

مهدی آقازینلی معاون راهبری و توسعه کسب‌وکار هلدینگ آتیه فولاد نیز در این جلسه نقشه راه و برنامه‌های آتیه را تحول گونه عنوان کرد و گفت: از آغاز به کار تیم جدید مدیریت در آتیه فولاد، فعالیت‌های جدیدی در راستای شناسایی فرصت‌های جدید و سرمایه‌گذاری اثربخش در چرخه فولاد در دست بررسی و مطالعه قرار دارد.

محسن ثابتی پور مدیر سرمایه‌گذاری آتیه فولاد نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات در جهت ارزش‌گذاری و فرایند صورت‌گرفته افزایش سرمایه تأکید کرد: همیشه دغدغه آتیه فولاد، حمایت از ارزش سهامِ سهام‌داران حقیقی بوده است که برای تحقق این امر تشکیل صندوق بازارگردانی در آتیه فولاد یک راهکار مناسب می‌باشد.

وی افزود: تأمین نقدشوندگی و حمایت از سهم رکن بسیار مهم در بازار سرمایه‌گذاری است و باعث می‌شود سهام‌داران از جهت تأمین نقدینگی موردنیاز و نقدشوندگی سهامشان خیالشان راحت باشد.

بهرام سبحانی مدیرعامل اسبق شرکت فولاد مبارکه گفت: آتیه فولاد در برنامه‌ریزی‌های آتی خود باید با نگاه واقع‌بینانه به شرایط حاکم بر کشور و صنعت فولاد حرکت کند و جهت‌گیری توسعه‌های خود را متکی به توانمندی‌های خود و متناسب با شرایط بازار آینده صنعت تنظیم کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان ایران تصریح کرد: فعالیت جدید در هر حوزه‌ای باید با نگاه دقیق و کارشناسی باشد؛ تأمین مواد اولیه از یک سو و بازار فروش محصول از سوی دیگر و همچنین شناسایی رقبا از مهم‌ترین مسائل است.

وی فعالیت در حوزه‌های معدنی را کاربردی خواند و افزود: حضور آتیه فولاد در فعالیت اقتصادی زنجیره بالادستی فولاد می‌تواند بسیار اثربخش و مؤثر باشد

سبحانی در ادامه با بیان اینکه مراکز خدماتی از زمان مدیریت بنده اجرایی شد گفت: بخش‌های انتهایی زنجیره فولاد یعنی مراکز خدماتی دارای پتانسیل‌های بالقوه برای درآمدزایی و سرمایه‌گذاری هستند؛ اما باید درک درست از نیاز صنایع پایین‌دستی زنجیره فولاد از قبیل خودروسازی و قطعات وابسته، لوازم‌خانگی و صنایع فلزی سبک و... نسبت به بازطراحی خدمات و محصولات قابل‌ارائه به بازار، برنامه‌ریزی نماید.

در ادامه جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون فعالیت‌های آتیه فولاد در آینده صورت پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =