اسلامی

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص بازدید بازرسان آژانس هسته‌ای از تاسیسات ایران گفت: بازرسان تائید شده حدود ۱۲۰ نفر هستند و در چارچوب پادمان در حال بازرسی هستند، هیچ منعی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد اسلامی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه رونمایی از جایگزینی لیزر فیبری بومی سازی شده توسط مرکز علوم و فنون لیزر ایران با لیزر گازی در شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: این محصول به صورت مشترک و به مدت چهار سال تولید شد.

وی افزود: خروجی این چهار سال این است که ما توانستیم برای یکی از ایستگاه‌های گلوگاهی که موردنیاز بود یک خلق محصول با فناوری نوین داشته باشیم که در دنیا نیز کم نظیر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تولید این محصول کاهش قیمت و کاهش توقف در فرایند تولید را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: همه این‌ها حاصل کار دانشی و حرکت در مرز دانشی است که تبدیل به فناوری شده، فناوری تبدیل به سامانه شده و توانسته در فرایند صنعتی خودش را نشان دهد همان چیزی که در بخش جوش لیزری و سامانه‌های کنترل اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته دستگاه‌هایی برای همه خطوط تولید که از سامانه‌های اندازه‌گیری و کنترل دارای چشمه‌های رادیواکتیو استفاده می‌کنند طراحی، ساخته و در سیستم‌های قدیمی نصب شده جایگزین شده است، افزود: امیدواریم که دامنه همکاری‌ها که با خواستن و مطالبه فولاد مبارکه که اساساً به دنبال قطع وابستگی و رفع گلوگاه‌ها هستند کمک کرده ظرفیت دانشی حاکمیتی با ظرفیت‌هایی که سازمان انرژی اتمی دارد بتواند در خدمت به صنایع و به ویژه فولاد مبارکه ایفای نقش کند.

اسلامی همچنین در خصوص بازدید بازرسان آژانس هسته‌ای از تاسیسات ایران گفت: بازرسان تائید شده حدود ۱۲۰ نفر هستند و در چارچوب پادمان در حال بازرسی هستند، هیج منعی وجود ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: رسانه‌های غربی در حال جوسازی بر روی برجام هستند، آمریکا از برجام خارج شده، تعهدات خود را انجام نداده و اجازه نداده بقیه نیز به تعهدات خود عمل کنند، آمریکا به برجام برگردد و تعهداتش را انجام دهد، تحریم‌ها را لغو کند ما نیز تعهدات خود را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما برجام ۲ را به رسمیت نمی‌شناسیم، یک سند است به نام برجام که قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، در حال حاضر نیز معتبر است، خروجی‌ها و نتایج آن مشخص است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =