فولادسازی و ریخته گری

مدیر سازمان مدیریت صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه در خصوص ناترازی تامین و مصرف انرژی در استان تحقیقاتی انجام شده افزود: متاسفانه تراز لازم بین تامین و مصرف انرژی در استان وجود ندارد و همین موضوع چالش‌هایی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

یداله مهرعلیزاده روز سه شنبه در نشست میز تخصصی صادرات فولاد خوزستان در محل شرکت فولاد اکسین استان بیان کرد: خوزستان با داشتن سه اتاق بازرگانی ظرفیت بسیار خوبی برای رسیدگی به مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی دارد که از این فرصت برای حل مسائل مربوط به شرکت‌های فولادی استفاده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعال بودن میز تخصصی فولاد در استان بیان کرد: این میز توسط وزارت صمت تشکیل شده و رویکرد ملی و استانی دارد از اینرو انتظار می‌رود تمام شرکت‌های فولادی استان نسبت به فعالیت در این میز دغدغه داشته باشند.

مهرعلیزاده اظهار کرد: این میز به منظور ایجاد راهکار برای افزایش تولید و صادرات فولاد در استان تشکیل و باید شرکت‌های فولادی قوی‌تر در این میز تخصصی حضور یابند.

مدیر سازمان مدیریت صنعتی خوزستان اظهار کرد: تصمیمات و هدفگذاری‌هایی که برای صنعت فولاد استان در این میز انجام می‌‍شود به وزارت صمت گزارش خواهد شد به همین دلیل باید میز تخصصی فولاد خوزستان به عنوان دومین قطب تولید محصولات فولادی، در کشور سرآمد باشد.

مهرعلیزاده در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در خصوص ناترازی تامین و مصرف انرژی در استان تحقیقاتی انجام شده افزود: متاسفانه تراز لازم بین تامین و مصرف انرژی در استان وجود ندارد و همین موضوع مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

واحدهای صنعتی خوزستان به ویژه شرکت‌های فولادی و سیمان در فصل زمستان و تابستان به دلیل اعمال محدودیت مصرف انرژی برق و گاز متحمل ضرر و زیان در تولید می‌شوند.

مدیر سازمان مدیریت صنعتی خوزستان افزود: طبق تحقیقات انجام شده سهمیه خوزستان در تخصیص انرژی کمتر از استان‌های دیگر است و متناسب با نیاز و مصرف استان این سهمیه تخصیص داده نمی‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از عوامل ناترازی انرژی در استان رعایت نشدن مصرف بهینه توسط مردم است که این موضوع صنایع را با کمبود و یا محدودیت مصرف انرژی روبرو می‌کند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در ادامه این نشست با اشاره به ضرر و زیانی که به واحدهای تولیدی استان با اعمال محدودیت مصرف انرژی وارد می‌شود ادامه داد: به عنوان مثال فولاد اکسین در تابستان امسال به دلیل محدودیت اعمال شده برای مصرف برق ۳۷ هزارتن کاهش تولید داشته است.

غلامرضا محمدی‌پور تاکید کرد: انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای از سوی دولت برای تعیین و تخصیص سهمیه انرژی‌ واحدهای تولیدی استان دیده شود تا صنایع بیش از این متحمل ضرر و زیان نشوند.

در خوزستان ۲ هزار و یکصد واحد تولیدی وجود دارد که حدود ۲۵ درصد ارزآوری کشور توسط این استان انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =